معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در همایش افتتاحیه طرح امین:

فضاهای اردوگاهی استان البرز برای سفرهای یک روزه تربیتی مورد استفاده قرار بگیرد/ بچه ها را در فضای مجازی تنها نگذاریم

دکتر باقرزاده در همایش افتتاحیه طرح امین گفت: از فضاهای اردوگاهی استان البرز برای سفرهای یک روزه تربیتی استفاده شود.
کد خبر: ۹۴۶۰۳۵۵
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر باقر زاده معاون پرورشی آموزش و پرورش در همایشی که با موضوع افتتاحیه طرح امین صبح امروز با حضور آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج، حجت الاسلام نیک زاد دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کشور، حجت الاسلام خوئینی مدیر حوزه علمیه برادران استان، حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، فتح اللهی معاون پرورشی استان البرز، حجت الاسلام زمانی معاون تبلیغ استان البرز، مدیران و معاونین پرورشی مدارس امین و همه مبلغین این مدارس در سالن همایش تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، گفت: ما در حکمرانی تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین داریم و نیازی به سند ۲۰۳۰ و امثال آن که غیر اسلامی است نداریم و از آن استفاده ای نکرده ایم. دشمنان به زودی سند ۲۰۴۵ و سندهای دیگری را برای ما تدوین خواهند کرد که استفاده نخواهیم کرد.

وی افزود: ارتباط دانش آموزان با خانواده و معلمین قطع است و به فضای مجازی و بازی های رایانه ای وصل است، با بچه ها ارتباط بگیریم.

دکتر باقرزاده گفت: چند چالش عمده در مدارس نمی گذارد در پرورشی کار جلو برود که از جمله آن ها تشتت آراء در خصوص تربیت است.اگر تربیت را جوشش از بیرون ببینیم، سخنرانی و گرفتن برنامه است و اگر جوشش از درون ببینیم ارتباط گرفتن با دانش آموزان است و توصیه دارم جوشش از درون باشد.

وی تفکیک تربیت و آموزش را دومین چالش خواند و گفت: خطا کردیم که معلم آموزش و تربیت را از هم جدا کردیم. معلمان آموزش را هم درگیر مسائل تربیتی کنیم.

وی با بیان اینکه پایه اصلی تربیت خانواده است و ارتباط دانش آموزان با خانواده قطع است، گفت: کم رنگ شدن نقش تربیتی اولیاء سومین چالش است.

دکتر باقرزاده فضای مجازی و سواد رسانه ای را چهارمین چالش دانست و گفت: فضای مجازی جائیست که بچه ها در آن هستند، نه پدر و مادر حضور دارند نه معلم. بچه ها را در این فضا تنها نگذاریم.

وی مخاطب شناسی کودک و نوجوان را پنجمین چالش معرفی کرد و گفت: طرح هایتان را طوری بنویسید که دانش آموزان در آن نقش داشته باشند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پروش برنامه ها و فعالیت های تکراری و کم اثر، عدم هماهنگی بخش های مختلف آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی را چالش های دیگر خواند و گفت: در زمینه تربیت ضعف داریم ان شاء الله با حضور مربیان طرح امین رفع شود.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها