استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات به موقع و سریع کادر درمان بسیاری از مجروحان اغتشاشات اخیر در شهرستان زاهدان درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تعداد کمی تحت درمان هستند.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۶۵
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

حسین مدرس خیابانی در حاشیه عیادت از مجروحان حوادث اخیر زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج در زاهدان اظهارداشت: در آستانه هفته وحدت در سیستان و بلوچستان از این حادثه اخیر که در زاهدان پایتخت وحدت اسلامی رخ داد متاسف هستیم.

وی تصریح کرد: امروز به عیادت مجروحان حوادث اخیر که بخشی از آنان از مردم هستند و توسط عده‌ای اغتشاشگر مجروح شدند آمدیم تا علاوه بر عیادت از این افراد از کادر درمان هم تقدیر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گفته کادر درمان بیمارستان نخستین مجروحی که به بیمارستان منتقل شد از نیروهای نظامی اهل سنت بود که در راه برقراری نظم و امنیت زخمی شده بود.

وی بیان کرد: آن چیزی که برای ما حائز اهمیت بوده این است که در این حوادث برخی از مردم و عابران پیاده که در حال رفت و آمد بودند توسط اغتشاشگران دچار حادثه و خسارت شدند که در شورای تامین سیستان و بلوچستان مصوب شد؛ آن بخش از مردم که جان خودشان را در این اغتشاشات از دست دادند در چهار چوب ضوابط کمیته شهادت؛ شهید محسوب شوند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: بخشی از مردمی که در اغتشاشات زاهدان جراحت پیدا کردند پس از بررسی در کمیته مخصوص؛ جانباز محسوب خواهند شد و برای ما تفاوتی بین نیروهای نظامی، انتظامی، مردم عادی و بین قومیت های مختلف وجود ندارد و هر کسی که آسیب دیده و بی گناه بوده به عنوان شهید و جانباز تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم از تکرار حوادث جلوگیری شود و در این بین نقش علما، بزرگان روحانیون و هوشیاری مردم بسیار مهم است و طبیعی هست که اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی تعیین کننده است. 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرار است که طی یک مراسم از این افراد و خانواده‌های آنان که توسط عده‌ای اغتشاشگر شهید و یا جانباز و یا مجروح شدند تکریم شود. 

وی اظهارداشت: بخشی از افراد در اغتشاشات اخیر زاهدان آسیب دیدند و تقصیری نداشتند و در این حوادث به عنوان مردم عادی بودند و مورد اصابت گلوله و یا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. 

مدرس خیابانی بیان کرد: اغتشاشات اخیر در زاهدان یک حرکت ضد انقلابی و ضد مردمی بود که مردم در این حوادث هیچ نفعی نبردند.

وی افزود: فضای کسب و کار و فضای عمرانی مردم در زاهدان و حتی فضای توسعه‌ای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر اغتشاشات اخیر قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با پایداری امنیت که با هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و با همراهی مردم و بزرگان طوایف، علما، مولوی ها و روحانیون بدست آمده و این حرکت ناپسند را محکوم کردند دشمنان راه به جایی نبردند.

وی اظهارداشت: با اقتدار و صلابت نیروهای امنیتی و با پایداری امنیت به مسیر توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان برخواهیم گشت و این خواب دشمنان را که این استان را از مسیر توسعه و پیشرفت باز دارند تعبیر نخواهد شد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: فضای شهرستان زاهدان و فضای کلی استان سیستان و بلوچستان از آرامش برخوردار است.

ارسال نظرات