خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان قزوین عنوان کرد: ما در کشور جایزه ای داریم که کمک به جایزه نوبل شیمی است یعنی حامی کسانی هستیم که در این راستا تلاش و کوشش می کنند. نیاز امروز جامعه ما ایجاد و افزایش آگاهی و دانش است که این می تواند هم در بستر حقیقی باشد و هم در بستر مجازی باشد.
کد خبر: ۹۴۶۰۷۵۴
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی مجیدی در برنامه زنده رنگ زندگی سیمای مرکز قزوین با محوریت هفته وقف و با اشاره به جایگاه وقف در جامعه اسلامی بیان کرد: وقف یک سنت الهی و انسانی است. سنتی که مورد قبول خداوند و پیامبران و هم بندگان است که تنها مختص اسلام نمی شود.

وی گفت: وقف یعنی اصل مال را (مثلا ملکی را) حفظ شود و عواید و درامد آن صرف اموراتی می شود که در راستای آن نیاتی همچون ازدواج زوج های جوان تعریف شده است.

مدیرکل اوقاف استان قزوین اظهار کرد: کسی اهل گذشت است که مناعت طبع داشته باشد. انسانی که این کار را می کند می تواند اثر گذار باشد چه با جان و چه با مالش و از انچه متعلق به خود است برای رفاه و خدمت به دیگران با همگان به اشتراک می گذارد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در گذشته نیازهای جامعه از طریق وقف واقفین انجام می گرفت و وقف در همین راستا مشکل گشا بود و اکنون هم همین گونه است.

وی افزود: ۸۱۴ وقف برای رفع نیاز جامعه وجود دارد که از حقوق حیوانات تا فن اوری های نوین در جامعه می باشد. وقف برای برطرف نمودن نیاز تحصیل یک دانش اموز بی بضاعت تا انرژی هسته ای و کمک برای پیشبرد اهداف هسته ای کشور را شامل می شود.

مدیرکل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: ما در کشور جایزه ای داریم که کمک به جایزه نوبل شیمی است یعنی حامی کسانی هستیم که در این راستا تلاش و کوشش می کنند. نیاز امروز جامعه ما ایجاد و افزایش آگاهی و دانش است که این می تواند هم در بستر حقیقی باشد و هم در بستر مجازی باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها