مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

زنجان، میزبان جشنواره ملی آش ایرانی

زنجان_مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت:جشنواره ملی آش ایرانی با حضور ۱۳ استان کشور و در ۳۰ غرفه از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در گاوازنگ زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۶۰۸۲۲
|
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، سید سعید صفوی در نشست خبری اظهار کرد: جشنواره ملی آش ایرانی با همکاری شهرداری در زنجان از 19 تا 22 مهرماه اجرا می شود.

زنجان، میزبان جشنواره ملی آش ایرانی

 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برپایی شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان 31 استان در 120 غرفه گفت: 153 هنرمند در این نمایشگاه حاضر خواهند بود و تلاش شد با همکاری شهردار زنجان بتوانیم در پاییز 1401 میزبان این هنرمندان باشیم.

 

 

به گفته وی، در این دوره هنرمندان شهرستان های تابعه استان زنجان نیز حضور خواهند داشت.

 

 

این مسئول با یادآوری اینکه زنجان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهر جشنواره ها را دارد، افزود: جشنواره اش در 30 غرفه برپا خواهد شد و 13 استان حاضر خواهند داشت.

 

این مسئول با اشاره به برپایی سیاه چادر به همراه برنامه های فرهنگی متنوع  در حاشیه جشنواره آش، ادامه داد: غرفه های سوغات استان های شرکت کننده در این جشنواره در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

صفوی با اشاره به اینکه آش ترش و جغور بغور به عنوان میراث ناملموس استان زنجان به ثبت رسیده است، افزود: برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی فرصتی برای پاسداشت این میراث است.

 

 

 

 

ارسال نظرات