خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با برگزیدگان و نمایندگان تشکل های دانش آموزی استان قروین؛

آموزش و پرورش پیشران جامعه دانش بنیان است

نوری عنوان کرد: آموزش و پرورش، پیشران جامعه دانش بنیان است و امروز انتظار جامعه، برتری شما دانش آموزان در تمام عرصه های داخلی و بین المللی است. همچنین انتظار می رود شما نمایندگان و برگزیدگان دانش آموزی، در مدارس، به عنوان پیامبران جریان پیشران انقلاب باشید.
کد خبر: ۹۴۶۰۸۶۳
|
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با دانش آموزان برگزیده و نماینده انجمن های اسلامی دانش آموزی استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد بیان کرد: محرومیت محدودیت نیست. محرومیت نمی تواند مانع پیشرفت دانش آموزان شود. ما شما را به عنوان حلقه میانی و بچه های گام دوم انقلاب می شناسیم. بیانیه ای که تمدن نوین اسلامی را محقق می کنند. اما لازم است مولفه های رهبر انقلاب باب را انجام دهید.

وی گفت: علم و پژوهش و اخلاق و معنویت از شاخصه های دانش آموز پژوهشگر است. امروز علم و پژوهش ما مورد هدف دشمن قرار گرفته و تعطیلی مراکز علمی ما نشان از این امر دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در حوزه های سلول های بنیادین و انرژی های تجدید پذیر و صلح آمیز هسته ای و موشک و پرتاب ماهواره جزو برترین جهان هستیم. خودکفایی در حوزه گاز را خودمان ایجاد کردیم و امروز به قله های بلند موفقیت رسیده ایم و این امر موجب نگرانی دشمن است.

نوری عنوان کرد: هر ساعتی که دانش آموزان از درس جا بمانند ضرر کرده اند و امروز دشمن در پی غیرحضوری کردن آموزش است و دانش آموز ما در فضای مجازی در هر ثانیه فرصت های زیادی برای آموزش را از دست می دهد و برنامه ریزی دشمن بر روی همین مسأله و حضور گسترده دانش آموزان در فضای مجازی جهت فرصت سوزی است. لذا شما نمایندگان دانش اموزی، عوامل موثر برای بیان این حقایق در مدارس هستید.

وی افزود: پژوهشگر، مدام به دنبال علم آموزی است. امروز شما باید برای دستیابی به هسته علم سختی ها را تحمل کنید و این همان مسیری است که دانشمندان ما و شهدای دانشمند ما برای سربلندی میهن کشیدند.در هر کاری فقط سواد اسمی نداشته باشید. دغدغه کنکور را نداشته باشید در کنار این امر مراقب عرفان خود باشید و جنبه تربیتی را از خودتان با جریان آتش به اختیاری شروع کنید و در بین مدارس خود نشر دهید.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بی‌تردید آموزش و پرورش، پیشران جامعه دانش بنیان است و آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در عوامل پیش برنده تسهیل دانش دارد.

نوری با اشاره به اینکه تحقیقات بسیاری در خصوص نقش آفرینی آموزش و پرورش در جوامع مختلف انجام شده که همگی تأثیر دستگاه تعلیم و تربیت را اثبات کرده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به «ایران قوی» باید به نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده دقت کنیم. هفته آینده دانش بنیان شدن آموزش و پرورش در دستور کار قرار می گیرد. این نظام با استفاده از ظرفیت شما در باشگاه های جهانی از لحاظ علمی و تربیتی و با الگوگیری از شخصیت های برجسته ای همچون مرحوم ابوترابی، شهید بابایی، شهید لشگری و شهید سلیمانی بعنوان معماران تربیتی، شناخته می شود و لذا امر تربیتی بر هر امری ارجح است.

وی در پایان عنوان کرد: امروز انتظار جامعه، برتری شما دانش آموزان در تمام عرصه های داخلی و بین المللی است. همچنین انتظار می رود شما نمایندگان و برگزیدگان دانش آموزی، در مدارس، به عنوان پیامبران جریان پیشران انقلاب باشید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار