مقام ارشد آجا در جنوب غرب کشور:

تبیین گنجینه دفاع مقدس بیمه کننده نظام است

مقام ارشد آجا در جنوب غرب کشور گفت: تببین بیش از پیش ارزش های دفاع مقدس برای جامعه و بویژه نسل جوان بیمه کننده نظام در مقابل همه حوادث است.
کد خبر: ۹۴۶۰۸۹۵
|
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،امیر حمزه بیدادی روز سه شنبه در یادواره گرامیداشت شهید خلبان چاغروند اظهار داشت: دهلران در تاریخ دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشته و وقوع عملیات های مختلف و تقدیم شهدا متعدد گویای این واقعیت است.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس یکی از مقاطع برجسته تاریخ ما و مملو از افتخار است و ایران اسلامی را صاحب گنجینه فرهنگ دفاع مقدس کرد ، اگر آنرا بیش از پیش تبیین و به نسل جوان منتقل کنیم، باعث بیمه نظام در مقابل همه حوادث می شود.

ارشد آجا در جنوب غرب کشور افزود: شهدا الگوی ملت و نسل ها هستند و بهترین تبیین برای جامعه توسعه و ترویج همین فرهنگ ایثار و شهادت است ، باید زوایای دفاع مقدس را تشریح کرد، امروز به برکت تجربه های دفاع مقدس بخوبی در عرصه دفاعی پیشرفت کرده ایم و همیشه باید هوشیار و بیدار و فراخور تهدیدات خود را مهیا کنیم و همیشه در اوج بصیرت و آمادگی باشیم ، فرهنگ غنی و گنجینه با ارزش دفاع مقدس را برای نسل جدید تبیین کنیم.

امیر بیدادی یادآور شد: امروز شیوه جنگ دشمن تغییر کرده و گسترده است ، با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن روبرو هستیم ، دشمن تلاش می کند ذهن جوانان را از مسیر اصلی منحرف کرده و اینرا در فضای مجازی با شدت دنبال می کند، چراکه دشمن دنبال ساقط کردن نظام است ولی ملت ایران در مقابل دشمن ایستاده و امروز ایران اسلامی محور مقاومت است و این برگرفته از تیزبینی رهبری و بیداری ملت است.

وی اضافه کرد: ارتشیان یکروز در میدان ولایت مداری در جنگ ، یکروز در سیل و روز دیگر در جهاد و هر جایی که رهبری اشاره کند، وفاداری خود را به منصه ظهور رسانده اند.

امیر بیدادی گفت: شهید چاغروند پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) و امام راحل است و قاطعانه در مقابل دشمن ایستاد و به امام توهین نکرد و سرش را برای انقلاب و ارزش ها و ولایت داد و در تاریخ جاودانه شد.

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به سوابق این شهرستان در دفاع مقدس و همچنین استان ایلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید چاغروند گفت: مردم ایلام با افتخار از معرکه جهاد و شهادت سربلند بیرون آمدند و بارها رهبر معظم انقلاب در این خصوص و خطاب به مردم ایلام مطالب ارزشمندی اعلام کردند.

لطیف صادقی به نقش ارتش در دفاع مقدس و روزهای اول جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: هوانیروز پاسخ دندان شکنی در همان روزهای اول جنگ به صدام جنایتکار و دشمن خبیث داد.

وی یادآور شد: اواخر جنگ وقتی عراقی ها وارد مرز ایلام شدند، هوانیروز ارتش حماسه آفرید و تلفات سنگینی به دشمن وارد و وادار به عقب نشینی کرد.

فرماندار ویژه دهلران گفت: شهید چاغروند بواسطه خواهرش زینب گونه به جامعه معرفی شد و ارتش توجه خوبی به یادمان شهید در دهلران کرده است ، چاغروند برای ما یک آدرس است و این مکان شهادت چاغروند یک مرکزی فرهنگی است.

صادقی افزود: ارتش مفتخر به شهدای گرانقدری چون قرنی و صیاد شیرازی است و نیروهای مسلح ، ارتش و سپاه در همه عرصه های دفاعی با همه توان پای کار و برای حفظ ایران اسلامی از همه دستاوردهای خود استفاده و دشمن را در دورترین نقاط سرجای خود می نشانند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص حوادث اخیر و تحلیل زیبای موضوع گفت: خواصی هم بودند که تحلیل های نادرست کردند که باید از ملت عذر خواهی کنند و دشمن با فتنه و اطلاعات غلط نمی تواند مردم را در مقابل نظام قرار دهد چون مردم با بصیرت هستند و از برخی خواص جلوترند و بخوبی حمایت خود را از نظام و ولایت نشان دادند و ما برای نظام شهید داده ایم و راه شهدا ادامه دارد.

فرماندار ویژه دهلران گفت: امنیت پایدار ما حاصل خون شهداست و یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می داریم.

ارسال نظرات