تاکید معاون اوقاف شهرری بر اهتمام مومنین به وقف در امور قرآنی

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: تلاش برای جهت دهی و جهت گیری وقف در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی نیاز جامعه اسلامی و اقدامی ارزشمند است.
کد خبر: ۹۴۶۰۹۰۲
|
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

به گزارش روابط عمومی آستان شیخ صدوق  حجت الاسلام احمد اشرفی   در محفل انس با قرآن که در شبستان شیخ صدوق برگزار شد ،افزود:پیامبر رحمت، کتاب خدا و عترت را در میان امت اسلام به ودیعت گذاشته است، پاسداشت و نکوداشت این دو ودیعه الهی و نبوی باید به صورت متوازن و فراگیر در جامعه مورد اهتمام همگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دشمنان دین و ملت می کوشند تا قرآن به عنوان کلام الهی در میان مسلمانان مهجور بماند و اگر برخی رویدادها مورد کارشکافی قرار گیرد پی خواهیم برد که غفلت از آشنایی با مفاهیم و آموزه های قرآنی می تواند تبعات زیانبار مختلفی داشته باشد که با هوشیاری مسلمین و بخصوص مومنین در ایران اسلامی انتظار می رود در اشاعه فرهنگ قرآنی مجاهدت کافی صورت پذیرد.

حجت الاسلام اشرفی خاطر نشان کرد: انتظار می رود رسانه ها و همچنین نهادهای فرهنگی و آموزشی برای بسط قران آموزی و بستر سازی برای تمسک به آموزه های قرانی و دینی فعالیت بیشتری داشته باشند و برای توسعه وقف در حمایت از برنامه های آموزش و فراگیری قران مجید بصورت هدفمند و هوشمندانه عمل شود.

بر پایه این گزارش در این محفل معنوی که  به همت مدیریت آستان شیخ صدوق  و با حضور شمار زیادی از زایران آستان شیخ صدوق و سوگواران سالروز شهادت امام حسن عسکری برگزار شد ، سعید پرویزی و مجتبی محمد بیگی دو تن از  اساتید و قاریان ممتاز بین المللی به تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید پرداختند.

همچنین حایزین رتبه های برتر دارالقران آستان شیخ صدوق در شش ماهه امسال با اعطای لوح تقدیر و هدایایی مورد تشویق قرار گرفتند.

همچنین در پایان این آیین قرآنی  شرکت کنندگان از سفره احسان امام حسن عسکری بهره مند شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار