زنجان _ مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه مجموع کودکان کار در استان زنجان 104کودک است که برای همه آنان پرونده بهداشتی و تحصیلی تشکیل شده است، گفت: خط اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ برای اعلام موارد کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی تعیین شده است.
کد خبر: ۹۴۶۰۹۰۸
|
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سلمان حسینی در کارگروه اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده در استانداری به وضعیت کودکان کار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۳۲ کودک شناسایی شده است که همه دارای خانواده و سرپناه هستند.

104 کودک کار در استان زنجان شناسایی شده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه مجموع کودکان کار در استان زنجان ۱۰۴ کودک است که برای همه آنان پرونده بهداشتی وتحصیلی تشکیل شده است، تصریح کرد: خط اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ برای اعلام موارد کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی تعیین شده است که در صورت تماس، مداخلات توسط مددکاران انجام می‌شود.



حسینی با اشاره به اینکه آمار مربوط به کودکان کار در مرکز روزانه حمایتی، آموزشی کودک و خانواده در زنجان ثبت شده است، گفت: برای این کودکان برنامه‌های فرهنگی، حمایتی، ورزشی و توانمندسازی پیش بینی شده است.



وی از تامین لوازم آموزشی کودکان کار به تعداد ۱۴۰ بسته خبر داد و گفت: در حیطه توانمندسازی کودکان کار، کارگاه‌های آموزشی برای مادران این کودکان اجرا می‌شود.



مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های فرزند پروری، تغذیه سالم، کمک‌های اولیه، گلیم بافی و کارگاه قلم زنی و ملیله برای مادران کودکان کار در زنجان گفت: براساس آمار گشت شناسایی کودکان کار، این کودکان بیشتر در سر مزار و جنوب شهر شناسایی شده اند.



وی با اشاره به اینکه برای خانواده کودکان کار بسته‌های غذایی وبهداشتی می‌شود، گفت: در استان زنجان موردی از تکدی گری کودکان کار گزارش نشده است و در صورت مشاهده چنین موردی، خدمات مددکاری از سوی بهزیستی ارائه می‌شود.



حسینی افزود: در مورد کودکان کار آزمایشات مربوط به سلامتی وخدمات دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین سلامت مادران کودکان کار نیز بررسی می‌شود.

ارسال نظرات