شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: سودجویان با هراس‌افکنی به دنبال ایجاد تفرقه بین بشریت است تا از این موج به نفع خود استفاده کنند.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۰۹
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

تلاش استکبار برای هراس افکنی در دین و بشریت برای رسیدن به منافعبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد: از صد سال گذشته تاکنون برخی به دنبال ایجاد موج هراس افکنی به اصل دین مسیحیت، یهودیت و اسلام بودند که در این راستا کمونیست‌ها می‌گفتند دین افیون است، غربی‌ها و سیاسیون دیروز و امروز هم دین را ناکارآمد جلوه می‌دادند.
او با بیان اینکه برخی از ناحیه هراس افکنی در دین به دنبال تفرقه بین بشریت برای حفظ منافع خود بودند، ادامه داد: این امر در زمان جنگ جهانی اول و دوم به منصه ظهور رسید و اکنون هم هراس افکنی از اصل دین با انواع شیطنت‌ها و به کار گیری رسانه‌ها را در دستور کار دارند.
امینی موج دوم هراس افکنی را اسلام هراسی خواند و افزود: این موج در اروپا، آمریکا، استرالیا و بخشی از آفریقا با هدف ایجاد تفرقه بین ملت‌ها به راه انداخته شد.
امام جمعه شاهرود موج سوم را شیعه هراسی برشمرد و اظهار کرد: این موج در حدود ۲۰۰ سال است که در کشور‌های منطقه به ویژه بین اهل سنت رواج پیدا کرده است تا سنی از شیعه هراس داشته باشد و آن‌ها از این مسئله به نفع خود استفاده کنند.
او با بیان اینکه موج چهارم ایران هراسی است، افزود: این موج به دلیل اهمیت کشور ایران از بعد انقلاب اسلامی در دستور کار دیپلماسی، رسانه‌ای و هنری غربی‌ها قرار گرفته است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه موج انقلاب هراسی را در بین مردم ایران به راه انداختند تا به منافع خود برسند، تصریح کرد: از روز نخست پیروزی انقلاب دشمنان می‌خواستند هراس از انقلاب در دل مردم بیندازند و برخی دل‌ها هم مرعوب و تسلیم آن شدند.
او تصریح کرد: این پنج محور به منظور ایجاد هراس و تفرقه افکنی بین بشریت بوده تا به منافع خود برسند و آن‌ها کاری با ملت‌ها ندارند به دنبال منافع پلید مادی خود هستند.
امینی به بیانات مقام معظم رهبری در بین فرماندهان ارشد نظامی و دانش آموختگان افسری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بهترین و جامع‌ترین تحلیل از اتفاقات اخیر در کشور را بیان داشتند.
او با بیان اینکه اصل این اغتشاشات تقابل با ایران قوی است و حجاب، گشت ارشاد و فوت یک خانم فرع آن است، افزود: قرنی آسیایی با حضور ایران، چین و روسیه در حال شکل گیری است، اما غرب با به راه اندازی جنگ و نفاق به دنبال مشغول کردن این سه کشور است.
امام جمعه شاهرود به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و اظهار کرد: غربی‌ها یکسره به دنبال تحریک روسیه برای راه اندازی جنگ اتمی است تا قدرت این کشور در شکل گیری قرن آسیایی تحلیل رود.
او ادامه داد: آن‌ها خیلی دوست داشتند جنگ چین با تایوان به راه بیفتد تا بتوانند اسلحه‌های خود را بفروشند و از این طریق هم قدرت چین تحلیل رود.
امینی با اشاره به اینکه دشمنان تقابل بین مرز‌های ایران با افغانستان، پاکستان، آذربایجان و امارات بر سر جزایر سه گانه را به راه انداختند، افزود: آنان وقتی دیدند نمی‌توانند بین مرز‌های ایران با همسایگان اختلاف ایجاد کنند با بهانه فوت یک خانم به فتنه و آشوب در داخل کشور روی آوردند.
امام جمعه شاهرود به بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برخی با هیجانات خود خط قرمز نظام که امنیت مردم است را به خطر انداختند که این امر قابل مسامحه نیست.
او برخی از تحلیل‌ها، قضاوت‌ها و اظهار نظر‌ها را عجولانه خواند و افزود: تحلیل‌ها و قضاوت‌های عجولانه به نفع کشور نیست بلکه دشمنان از آن سود می‌برند.
امام جمعه شاهرود، با بیان اینکه مسئولان و مردم باید خیلی درس‌ها از این فتنه‌ها بگیرند، به حضور وزرا در استان سمنان طی چند هفته گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: همه مسئولان کشوری باید استان را یکپارچه ببینند و در سفر به تمامی نقاط و همچنین تقسیم بودجه به عدالت رفتار کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها