خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندر ترکمن:

کم بودن وحدت میان جوامع مسلمان، عامل اصلی مصیبت های وارده به دنیای اسلام است

حجت الاسلام صیدانلو: وحدت، مراتبی دارد؛ اگر کشورهای اسلامی حتی پایین‌ترین مراتب وحدت را هم رعایت میکردند، این‌همه مصیبت در دنیای اسلام وجود نداشت.
کد خبر: ۹۴۶۱۶۳۷
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

نامگذاری هفته وحدت در جمهوری اسلامی یک اعتقاد و ایمان قلبی است/ این همه مصیبت در دنیای اسلام بخاطر کم بودن وحدت میان جوامع مسلمان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی صیدانلو مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه بندرترکمن در مصاحبه با خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته وحدت عنوان کرد: نامگذاری هفته‌ی وحدت در جمهوری اسلامی یک نامگذاری محض نیست، یک تاکتیک سیاسی هم نیست، بلکه یک اعتقاد و ایمان قلبی است. جمهوری اسلامی به معنای واقعی، معتقد به لزوم اتحاد امت اسلامی است.
وی افزود: وحدت، مراتبی دارد؛ پایین‌ترین مرتبه‌اش این است که مذاهب و اقوام علیه هم دست به تعرض نزنند؛ مرتبه‌ی بالاتر این است که در مقابل دشمن مشترک، دست به دست هم دهند؛ از این بالاتر اینکه کشورهای اسلامی هم‌افزایی کنند؛ و مرحله‌ی بالاتر اینکه همه‌ی دنیای اسلام متحد شوند برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی.
صیدانلو اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی حتی پایین‌ترین مراتب وحدت را هم رعایت میکردند، این‌همه مصیبت در دنیای اسلام وجود نداشت. قضیه‌ی فلسطین، امروز بزرگ‌ترین مصیبت دنیای اسلام است. به فرموده رهبرمعظم انقلاب:امّت از پیامبر خود عیدی میخواهد؛ اما امّت،در مقابل پیامبر موظّف است وظیفه عیدی خود را هم انجام دهد؛ عیدی امّت این است که حفظ وحدت کند و آبروی پیغمبر رامحفوظ بدارد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار