تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گامی مهم برای آموزش و تربیت / افزایش 25 درصدی شهریه کودکستان ها در سال تحصیلی 1402-1401

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گام مهمی برای آموزش و تربیت در مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۶۱۷۵۰
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, حسنعلی عزت خواه در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش واگذار شد.
وی با بیان اینکه در 11شهریور ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری در جمع مسئولان آموزش و پرورش درباره اهمیت دوران کودکی و لزوم ساماندهی مهدکودک‌ها نکات ارزنده‌ای بیان کردند گفت: پس از این بیانات، در ۲۵ آذر ۱۳۹۹ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی، تصویب کرد که تمامی امور مربوط به مهدهای کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، تقویت استانداردها و ارزیابی به وزارت آموزش و پرورش محول شود و نهادی وابسته به وزارت آموزش و پرورش برای عهده‌دار شدن یکپارچه امور مرتبط با تعلیم و تربیت کودک تشکیل شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: در مورخه ۷ بهمن ۱۳۹۹، اساسنامه «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ برای اجرا ابلاغ شد و در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، این سازمان طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش رسماً آغاز به‌کار کرد.
عزت خواه خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک جامعیت زیادی دارد و از نظر جامعیت، تغییرات کودکی را از بدو تولد دیده و همه مراکز مهدکودک‌ها و پیش دبستان‌ها را مدنظر قرار داده است.
وی در پایان بر برنامه ریزی و توجه معاونت آموزش ابتدایی برای ساماندهی و نظارت بر پیش دبستانی ها و مهدکودکها تاکید کرد.

افزایش 25 درصدی شهریه کودکستان ها در سال تحصیلی 1402-1401

معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان مرجع انحصاری تعلیم و تربیت کودک از بدو تولد تا پایان شش سالگی گفت: از ابتدای مهر1401 همه مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش و معاونت های آموزش ابتدایی تحت عنوان کودکستان فعالیت خواهند نمود.
جلال رحیمی بیدک، اعطای هر گونه مجوز تاسیس و راه اندازی کودکستان ها را از وظایف معاونت آموزش ابتدایی اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تایید مکان تاسیس و نظارت بر فضای فیزیکی کودکستان ها توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام خواهد گرفت.
رئیس اداره دوره دوم ابتدایی نیز در این جلسه گفت: طبق شیوه نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستانها، این مراکز در دو نوع «کودکستان دوره اول» برای کودکان بدو تولد تا 3 سال تمام و «کودکستان دوره دوم» برای کودکان از 4 سال لغایت 6 سال تمام می توانند فعالیت کنند.
زابلی تاکید کرد که کودکستان های مستقل امکان فعالیت در هر دو دوره را خواهند داشت ولی کودکستان های ضمیمه مدارس غیر دولتی فقط امکان فعالیت در دوره دوم (کودکان 4 تا 6 سال) را خواهند داشت.
در پایان اولین جلسه شورای برنامه ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک میزان افزایش شهریه کودکستان ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برای سال تحصیلی 1402-1401حداکثر 25 درصد در نظر گرفته شد.
گفتنی است: شورای برنامه ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک متشکل از 13 نفر است. مدیر کل اموزش و پرورش استان رئیس شورا و معاون آموزش ابتدایی دبیر شورا است. هر گونه تصمیم این شورا در زمینه کودکستان ها لازم الاجرا و ملاک عمل است.

ارسال نظرات