خروش زنان کردستانی علیه هتاکان به مقدسات اسلام و حجاب

اجتماع بانوان کردستانی علیه هتاکان به مقدسات اسلام و حجاب با حضور هزاران بانوی محجبه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۱۹۴۲
|
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، امروز اجتماع بانوان حماسی کردستان با حضور هزاران بانوی محجبه از سمت مسجد جامع سنندج به سمت میدان انقلاب به نحوی برگزار شد که جمع دهه هشتادی‌ها به خوبی خودنمایی می‌کرد.

در محکومیت هنجارشکنی و توهین به مقدسات در روز‌های اخیر، هزاران بانوی کردستانی صبح امروز همزمان با سراسر استان جمع شدند تا یک صدا فریاد زنند پای نظام اسلامی و ولایت ایستاده اند.

شور و عشق را می‌توانست به خوبی در این جمع مذهبی و بامعرفت احساس کرد و به خوبی صلابت زنان باعفت ایران زمین را نظاره کرد.

مگر می‌شود مادر باشی و حس و حال مادران شهدای دفاع مقدس و امنیت را درک نکرده باشی.

امروز جمع بانوان کردستان با صلابت آمدند تا به فرمان رهبر خوبان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی لبیک گویند.

از نسل دهه چهل تا دهه نود همه با یک هدف آمده بودند تا بگویند ما زنان خواستار جامعه‌ای عفیف بوده و هستیم و خواهیم بود.

جامعه‌ای که خون هزاران جوان رشید و صبر هزاران مادر و همسر شهید داده را در خود به یادگار نهاده است.

زنان کُرد در دفاع مقدس جانانه از کشور دفاع کردند

کارشناس مسائل تاریخ گفت: برخی‌ها از شعار «زن، زندگی، آزادی» اشتباه برداشت می‌کنند، چون آزادی زن به معنای داشتن عزت و عظمت است، نه کالا و بردگی و زن یعنی مقام مادر که در ایران جایگاه والایی دارد.

طیبه رنجبران کارشناس مسائل تاریخ اسلام و استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت رسول و تبیین مقام شامخ زن کرد مسلمان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: اسلام دین حقیقت پروردگار است و خوشا به حال کسانی که در راه این دین قدمی برداشتند و شهید راه این دین شدند.

وی تصریح کرد: از اینکه امت رسول خدا هستیم باید خدا را شاکر باشیم امروز پرچمی در دست داریم که پیامبر و اهل بیت و امت رسول‌الله در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله برایش زحمت کشیده‌اند.

این کارشناس مسائل تاریخ اسلام با بیان اینکه پرچم ما تنها پرچم یک کشور نیست و پرچم اسلام است، افزود: این پرچم مزین به نام الله است و ارزشمند و داری عزت است.

وی با بیان اینکه دشمن بیگدار به آب زده و نسنجیده عمل کرد، گفت: اگر نسنجیده عمل نمی‌کرد نام الله و پرچم اسلام را نمی‌سوزاند.

رنجبران خاطرنشان کرد: ما امت رسولی هستیم که صاحب خلق عظیم لقب گرفته و مهربان‌ترین انسان نسبت به امت خود بود و همین خلق زیبا موجب شد کسانی که سخت‌ترین دشمنی را با پیامبر داشتند و اذیت و آزارشان می‌دادند به دین اسلام بگرایند.

وی اضافه کرد: تاثیر اسلام و پیامبر عظیم‌الشان اسلام بسیار زیاد است و همین موضوع موجب خشم دشمنان است و آن‌ها را به انجام کار‌های زشت و غیرانسانی مجبور می‌سازد.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به زنان حاضر در مجلس گفت: شما الگو پرورش‌یافتگان و تربیت شدگان مکتب رسول خدا هستید پیامبری که عزت را به زنان بازگرداند.

وی گفت: برخی‌ها که شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند اشتباه برداشت می‌کنند، چون آزادی زن به معنای داشتن عزت و عظمت است، نه کالا و بردگی و زن یعنی مقام مادر که در ایران جایگاه والایی دارد.

رنجبران تصریح کرد: آزادگی از دیدگاه دشمنان دین به معنای هرزگی است در صورتی که زن در لغات ما به معنی شخصیت و عزت است.

وی ادامه داد: جایگاه زن در اسلام در بالاترین نقطه قرار دارد و به مقام مادر و زن، لقب ریحانه و گل داده است.

کارشناس مسائل تاریخ اسلام خطاب به زنان کردستان گفت: شما در استانی زندگی می‌کنید که ۵۶۲ شهیده دارید و ۱۳ زن پیشمرگ را فدای این پرچم و انقلاب کرده است و در دفاع مقدس جانانه از آب و خاک دفاع کردید.

وی اضافه کرد: مگر می‌شود کُرد با غیرت که این اندازه در راه انقلاب ایثار کرد و خون دادند و رهبر معظم انقلاب تا این اندازه به آن‌ها توجه دارد، اجازه بدهند کسی خیال تجزیه کردن را در ذهن بپرورانند.

رنجبران تصریح کرد: رهبری که ندا می‌دهند همه برادران و خواهران شیعه و سنی با هم متحد و برادر و خواهر هستند، در عمل همین طور است و دسیسه و دشمنی‌ها برای ضربه‌زدن به این وحدت است.

وی اظهار کرد: ما بزرگ شده مکتب اسلام و انقلاب هستیم و امروز پرورش‌یافتگان این مکتب در عرصه‌های مختلف نام‌آورو پیشتاز و داری جایگاه هستند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: حجاب و عفاف تولید یک فطرت پاکه وقتی عفاف وجود داشته باشد حجاب خود به خود ظهور و بروز پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات