خبرهای داغ:

ایجاد مساجد در تراز انقلاب اسلامی هدف نهایی است

فرمانده سپاه ناحیه سمنان گفت: ایجاد مساجد در تراز انقلاب اسلامی هدف نهایی است.
کد خبر: ۹۴۶۲۱۱۵
|
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

  به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مرتضی عبدالهی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سمنان و دبیر اجرایی قرارگاه  پیامبر اکرم (ص) در نشست خبری صبح امروز که به منظور آغاز به کار طرح قرار گاه پیامبر اکرم برگزار شد، هدف اصلی از ایجاد این قرارگاه را تحقق مساجد در تراز انقلاب اسلامی و در ذیل هدایت نمایندگی ولی فقیه با رویکرد تقویت شبکه مردمی دانست.

وی  تصریح کرد: مساجد فعالیت های خوبی دارند و لی شاید علت عدم تحقق غنی سازی فرهنگی در سطح جامعه موازی کاری و عدم اجرای کار قرارگاهی و هم افزایی بوده است که از این پس در این قرارگاه ذیل یک فرماندهی واحد امور انجام می گیرد .

بنا به گفته عبدالهی حوزه استحفاظی هرمسجد محلات اطراف هرمسجد است و اهالی هرمسجد تمام مردم ساکنین در حوزه استحفاظی هستند که بادی مسائل و مشکلات آنها البته با حمایت و همراهی خود مردم حل و فصل شود.

دبیر اجرایی قرارگاه تاکید کرد که در سال گذشته اساس نامه و احصا اطلاعات مربوطه به ۶۵ مسجد رد سطح شهرستان ها انجام گرفته و از این پس شاهد کار عملیاتی در سطح مساجد خواهیم بود.

وی در نهایت تصریح کرد: پس از برگزاری همایش مربوطه در آبان ماه و مشخص شدن وظایف و مسئولیت های ارکان مساجد در قالب ۸ کارگروه اقدامات اجرایی انجام خواهد شد.

شهرستان سمنان پیشتار در ایجاد قرارگاه پیامبر اکرم(ص)

حجت السلام ابراهیم قاسمپور ، رئیس قرار گاه پیامبر اکرم (ص) نیز گفت: مساجد بنا و پایه ی  اصلی حکومت اسلامی است و ائمه اطهار نیز در مسجد تمام امور مسلمین را رسیدگی کرده و به سرو سامان دادن اوضاع مسمانان می پرداختند، از این رو اهمیت مساجد در سیره ائمه آشکار است.

حجت السلام قاسمپور در ادامه افزود: به جهت سرو سامان دادن به امور و فعالیت مساجد و فعال کردن ظرفیت مساجد به سمت اهداف تمدن سازی انقلاب اسلامی دغدغه ایجاد قرارگاه در دوران کرونا با پرچمداری آیت الله شاهچراغی شکل گرفت  و بعد از ان نیز استمرار ان در شهرستان های سمنان نیز ادامه یافت.

وی همچنین اظهار کرد: مجموعه اوقاف، سازمان تبلیغات ، کمیته امداد ،ارشاد و سپاه که هرکدام تحت عناوین مختلف در مساجد فعالیت دارند در ذیل یک قرارگاه کنار یکدیگر قرار گرفته و باهم افزایی و مشارکت برای اداره بهتر مساجد تصمیم گیری می کنند.

اولین “همایش مردمی قرارگاه پیامبر اکرم “در آبان ماه

حجت الاسلام محمد نوروزی فرد دبیر قرار گاه پیامبر اکرم (ص) و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان  نیز در ادامه این نشست از برگزاری اولین “همایش مردمی قرارگاه پیامبر اکرم ” در آبان ماه خبرداد و گفت: این همایش با حضور تمامی ارکان مساجد به جهت توجیه عوامل مربوطه  برگزار و سرآغاز اجرای این طرح خواهد بود.

نوروزی فرد در ادامه تصریح کرد: ایجاد یک رویداد  و تحول بزرگ فرهنگی در سطح جامعه و با مشارکت حداکثری مردم در قالب این طرح  محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوان مؤمن انقلابی باید حمایت و برای این موضوع تلاش ویژه فرهنگی شود، افزود: با راه‌اندازی قرارگاه پیامبر اکرم (ص) این اهداف پیگیری  می شود.

دبیر قرارگاه پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: در هر محله ساماندهی امور ذیل فرماندهی و رهبری امام جماعت مساجد و در قالب کارگروه های مربوطه و با حمایت و پشتیبانی خود مردم انجام می گیرد.

وی همچنین از برگزاری ۱۴ جلسه و ۸۴ مصوبه طی سال جاری خبرداد و افزود: تمامی مصوبات در رابطه با اهداف قرار گاه بوده و همچنین نسبت به صدور احکام ائمه جماعات سراسر استان اقدامات لازم انجام گرفته است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار