خبرهای داغ:
رئیس رسانه ملی:

سریال سلمان فارسی اثری برای شناساندن بهتر چهره ایران اسلامی

شاهرود_ رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه سریال سلمان فارسی تنها اثری فاخر نیست گفت: این سریال کاری تمدن ساز و برای حافظه تاریخی ملت‌های مسلمان است تا چهره ایران اسلامی بیشتر مشخص شود.
کد خبر: ۹۴۶۲۱۸۳
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

سریال سلمان فارسی اثری برای شناساندن بهتر چهره ایران اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج، سکانس‌هایی از بخش بیزانس سریال سلمان فارسی شامل نما‌های داخلی از دیر، کلیسا و صومعه و نیز دکور‌های کشتی و دریا، بخش‌هایی بود که امروز پیمان جبلی رئیس رسانه ملی و هیات همراه از آن‌ها دیدن کردند.
رئیس سازمان صدا و سیما در این بازدید با بیان اینکه سریال سلمان فارسی تنها اثری فاخر نیست گفت: این سریال کاری تمدن ساز و برای حافظه تاریخی ملت‌های مسلمان است تا چهره ایران اسلامی بیشتر مشخص شود.
او با قدردانی از سید داود میرباقری کارگردان سلمان فارسی برای در نظر گرفتن تنوع جغرافیایی در ساخت این سریال گفت: در حداقل ۲۰ منطقه ایران، لوکیشن‌های سریال به عنوان اثری هنری باقی می‌ماند که پس از پخش آن، مردم می‌توانند از آن‌ها به عنوان مکان تفریحی، گردشگری و هنری استفاده کنند.
پیمان جبلی با اشاره به برنامه ریزی ۵ ساله برای پایان ساخت سریال سلمان فارسی، درباره هر گونه همکاری برای پیشبرد این سریال الف ویژه فاخر رسانه ملی قول مساعد داد.
سید داود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با قدردانی از حمایت‌های مستمر رئیس رسانه ملی از این پروژه گفت: تا دو ماه آینده بخش بیزانس سریال سلمان فارسی معادل ۳۳ درصد تصویربرداری سریال به پایان می‌رسد و پس از آن، سخت‌ترین، مهمترین و جذاب‌ترین بخش سریال که بخش ایران است شروع می‌شود.
او افزود: در بخش بیزانس که مرحله میانی سریال سلمان فارسی است، ۷۰۰ هنرمند بازی داشتند که بیش از ۳۰ نفر از آن‌ها بازیگران خارجی از تونس، مراکش، ترکیه و ارمنستان بودند.
وی تاکید کرد: در بخش ایران، از چهره‌های جوان و جدید، هنرمندان شهرستان‌ها، بازیگران تاتر و در مجموع از همه توان و ظرفیت بازیگری ایران استفاده می‌شود.
حسین طاهری تهیه کننده سریال سلمان فارسی نیز با بیان اینکه دکور‌های بخش ایران سریال در شهرک غزالی و اطراف تهران در حال ساخت است گفت: سریال سلمان فارسی برای جامعه هنری مانند دانشگاه است و در همه زمینه‌ها از بازیگری گرفته تا دکورسازی و صحنه پردازی دارای نکات آموزشی است که علاقمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری توسط زلال فیلم و به سفارش مرکز سیما فیلم ساخته می‌شود. این سریال به زندگی و زمانه سلمان فارسی یار ایرانی پیامبر در سه فصل ایران دوران ساسانی، بیزانس و صدر اسلام می‌پردازد. تصویربرداری این سریال از آذر ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شده و در شاهرود، قشم، جلفا، شهرک‌های سینمایی غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه داشته و هم اکنون تصویربرداری یک سوم میانی آن به پایان رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها