خبرهای داغ:

سوءاستفاده دشمن از فضای مجازی برای تحریک و تهییج نسل جوان به سود منافع خود

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: دشمن از فضای مجازی برای تحریک و تهییج نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان به سود منافع خود سوء استفاده می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۶۵
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

سوءاستفاده دشمن از فضای مجازی برای تحریک و تهییج نسل جوان به سود منافع خودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد: دشمنان طی ۲۰ سال گذشته با برنامه ریزی دقیق برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای مقدسات دین‌ها را هدف قرار دادند که در این زمینه خانواده‌ها باید دقت بیشتری داشته باشند.
او با بیان اینکه آتش زدن مسجد‌ها توسط تعدادی نوجوان برگرفته از این بازی‌ها است، تصریح کرد: خانواده‌ها مراقبت کنند چه نوع بازی خریداری می‌کنند و هدف تنها سرگرم کردن نوجوانان و جوانان نباشد.
امینی با اشاره به اینکه نباید به مسائل رایانه‌ها و فضای مجازی کم دقت بود، افزود: دشمن از فضای مجازی برای تحریک و تهییج نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان به سود منافع خود سوء استفاده می‌کند.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اجلاسیه خزر اشاره کرد و گفت: ایران راه ارتباطی شمال به جنوب برای کشور‌های آسیای میانه، روسیه و کشور‌های شرقی است که آن‌ها را به آب‌های گرم متصل کند، این امر فرصت بسیار مناسبی برای حرکت اقتصادی در برابر تحریم‌های ظالمانه است.
او افزود: دنیا باید روزی به این نتیجه برسد که نظام پولی دیگری با پشتوانه لازم جایگزین دلار آمریکایی شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه دشمنان ایران انقلابی را اهل تعامل و ارتباط با دیگر کشور‌ها نمی‌دانند، اظهار کرد: ملت ایران هیچ‌گاه با رژیم صهیونیستی ارتباطات نخواهد گرفت و با آمریکا به تعبیر امام (ره) تا زمانی که گرگ است نمی‌توان ارتباط برقرار کرد، اما با کشور‌های دیگر ارتباط داشته و خواهیم داشت.
امینی به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره جدید اشاره کرد و افزود: این اغتشاشات پراکنده طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و ابتکار عمل ملت ایران است و برخی اصرار دارند که این آشوب‌ها زمینه داخلی دارد و دشمنان از این زمینه استفاده کردند.
او با بیان اینکه نباید زمینه‌های سوء استفاده دشمنان را با ساده لوحی فراهم کرد، ادامه داد: دشمنان در مقابل پیاده‌روی اربعین، عضویت ایران در پیمان شانگهای، اجلاسیه خزر، ارتباط با کشور‌های دیگر و همچنین جنگ روسیه و اوکراین و قدرت چین، برنامه داشتند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه برخی بی‌تدبیری مسئولان زمینه ساز آغاز فتنه‌ها می‌شود، افزود: مهمترین موضوع دنیا در چندماه گذشته جنگ روسیه و اوکراین بود، اما اکنون اغتشاشات در ایران موضوع بزرگ رسانه‌های غربی‌ها و برخی کشور‌های منطقه شده است.
امینی راه علاج در برابر فتنه‌ها را ایستادگی دانست، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب مسئولان باید به وظیفه اصلی خود مشغول باشند و به این مسائل جزیی اعتنا نکنند.
او به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از دست اندرکاران دومین کنگره ملی پنج هزار شهید ورزشکار اشاره کرد و گفت: تقدیم پنج هزار شهید ورزشکار نشانه این است که به برکت انقلاب اسلامی معنویت در ورزش کشور از جایگاه خاصی برخوردار است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه پیروزی ورزشی به همراه پیروزی ارزشی تنها مختص به ورزشکاران ایرانی نیست، تصریح کرد: ورزشکاران دیگر کشور‌ها که رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند با آن‌ها مسابقه نمی‌دهند که این امر پیروزی ارزشی را به دنبال دارد.
امینی به برگزاری اجلاسیه الگوی کشت اشاره کرد و گفت: استان سمنان و به ویژه شهرستان شاهرود هم در منطقه کم باران قرار دارد که مسئولان جهاد کشاورزی باید در زمینه تغییر الگوی کشت با ارائه راهکار‌ها و تسهیلات زمینه را کشاورزان فراهم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها