افتتاح پروژه خدمات رسانی در روستای تنگ شاه عنبر آباد به برکت سفر رئیس جمهور به کرمان

پروژه خدمات‌رسانی از محل خدمات عمومی اجباری دولت uso در روستای تنگ‌شاه از توابع شهرستان عنبرآباد با جمعیتی افزون بر ۳۹۰ نفر و ۹۸ خانوار در راستای اجرای مصوبه سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۹۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در جریان سفر به استان کرمان راهی روستای «تنگ‌شاه» یکی از دور افتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق جنوبی استان شد و برای رسیدگی به مشکلات مردم این روستا پای صحبت آنها نشست.

رئیس جمهوری در تنگ‌شاه برای رفع مشکلات روستاییان دستوراتی را صادر کرد و حالا پس از گذشت دو ماه از این دیدار وعده آیت‌الله رئیسی در حوزه برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شده است و آن‌طور که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان می‌گوید:  پروژه خدمات‌رسانی از محل خدمات عمومی اجباری دولت uso در روستای تنگ‌شاه از توابع شهرستان عنبرآباد با جمعیتی افزون بر ۳۹۰ نفر و ۹۸ خانوار در راستای اجرای مصوبه سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان افتتاح شد.

حسین ساجدی‌فر با اشاره به تحقق کامل اجرای مصوبه سفر رئیس‌جمهور در ارتباط‌دهی به روستای صعب‌العبور تنگ‌شاه شهرستان عنبرآباد اظهار کرد:  اجرای این پروژه به‌صورت ۱۰۰ درصد از طریق جذب اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکمیل و موجب شد تا زیرساخت مناسبی برای توسعه خدمات نوین فناوری اطلاعات و نسل‌های ۳ و ۴ تلفن همراه در جهت کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت ارتباطی  در این روستا فراهم شود.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان همچنین ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه کسب و کارهای مبتنی برفناوری اطلاعات، افزایش اشتغال، تولید محتوای الکترونیکی، توسعه گردشگری مجازی را مهم دانست.

 وی بیان کرد: روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات از تمام خدمات و سرویس‌های دولت الکترونیک (ملی و استانی) و نیز خدمات الکترونیکی در حال ارائه توسط شرکت‌ها و کسب و کارهای خصوصی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در بخش دبگری از سخنان خود ابراز داشت: ۸۶۴ خانوار روستایی استان با جمعیتی بالغ بر ۲۸۴۶ نفر در ۱۷روستا از پوشش ارتباطی مناسب برخوردار شدند.

 ساجدی‌فر با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی سایت‌های جدید در مناطق صعب‌العبور استان کرمان اظهار  کرد: ایستگاه‌ها به‌صورت ماهواره‌ای و بر بستر نسل سوم شبکه‌های تلفن همراه راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به پوشش مناسب ارتباط در ۱۷ روستای شهرستان‌های بردسیر، جیرفت، عنبرآباد، ریگان، شهربابک و قلعه‌گنج  خاطر نشان کرد: این ایستگاه‌ها با اعتباری برابر با ۹۱۸۰۰ میلیون ریال از محل پروژه‌های خدمات عمومی اجباری دولت USO و با مشارکت اپراتور داده گستر عصر نوین (های وب) راه‌اندازی شده است.فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار