خبرهای داغ:

نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان آغاز شد

دامغان_ نهمین جشنواره ملی پسته ایران با هدف معرفی پتانسیل‌های متنوع سرمایه‌گذاری و با تکیه بر رونق فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری این محصول ارزآور در شهرستان دامغان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۹۴
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آئین افتتاحیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران_دامغان با حضور مدیران ملی، استانی و شهرستانی، سفیر کشور کوبا، پژوهشگران و بهره‌برداران بخش کشاورزی و باغداری در محل تالار منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان آغاز شد.

مهدی بندرآبادی فرماندار شهرستان دامغان در این آئین، جشنواره ملی پسته دامغان و حضور میهمانان داخلی و خارجی را فرصتی مغتنم برای معرفی بیش از پیش دیار کهن و تاریخی صددروازه به جهان دانست و اظهار کرد: هشت دوره برگزاری پربار این جشنواره ملی در شهرستان دامغان دستاوردهای متعددی را از جمله در زمینه افزایش مراکز فرآوری پسته، آشنایی باغداران با دستاوردهای علمی در این زمینه و حرکت به سمت تغییر شیوه‌های آبیاری داشته است.

فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به اینکه در سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم رشد اقتصادی هشت درصدی کشور در سال ١۴٠١ هدف‌گذاری شده‌ است 2.8 درصد از این رشد باید از طریق بهره‌وری ظرفیت‌های موجود و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده تحقق یابد، خاطرنشان کرد: از این تکلیف مشخص شده، 8.6 درصد به عنوان سهم استان سمنان هدف‌گذاری شده‌است.

وی گفت: با تلاش‌های استاندار و کارهای کارشناسی صورت‌گرفته در دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سهم صنعت از این رشد 12 درصد، کشاورزی 9 درصد، خدمات 6.9 دهم درصد و معادن 12.5 درصد از این تکلیف قانونی تعیین شده‌است که در این زمینه در حوزه شهرستانی تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌ها و ادارات کل مربوطه برای تحقق این تکلیف و رشد اقتصادی منعقد شده‌است .

فرماندار دامغان با بیان اینکه معتقدم در عرصه گردشگری تاریخی و طبیعی، کشاورزی و صنایع تبدیلی فرصت‌های بسیاری برای رشد و سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان وجود دارد، تصریح کرد: در مراکز دانشگاهی شهرستان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی تولید محصولاتی مختلف از پسته دامغان در مراحل آزمایشگاهی به ثمر رسیده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به این عرصه، محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

بندرآبادی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در دامغان با حضور مدیران و سرمایه‌گذارانی از نقاط مختلف کشور، استان و شهرستان را از مهم‌ترین برنامه‌های نهمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان برشمرد و اضافه کرد: اسناد و پژوهش‌های مرتبط با محصولات تولیدی از پسته در مراکز دانشگاهی شهرستان قابل رؤیت، بررسی و استفاده سرمایه‌گذاران است، بدون تردید فرصت‌های پرشمار و متنوع سرمایه گذاری در کشاورزی، معادن و گردشگری شهرستان دامغان می تواند برای هر سرمایه گذاری جذاب و سودمند باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها