خبرهای داغ:
سفیر کوبا:

آمریکا و اسرائیل دشمن مشترک ایران و کوبا هستند

سفیر جمهوری کوبا در ایران گفت: پسته ایران و دامغان تنها یک محصول کشاورزی نیست بلکه یک فرهنگ است و همچنین زمینه ای مناسب برای تحقق مبادلات تجاری کشور ایران و کوبا است.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۹۷
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

آمریکا و اسرائیل دشمن مشترک ایران و کوبا /پسته دامغان زمینه ای مناسب برای افزایش مبادلات تجاری ایران و کوبا است

به گزارش خبرگزاری بسیج ، آلبرتو گونزالس کاسالس در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان، محصول ارزشمند پسته دامغان را به‌ عنوان زمینه‌ای برای افزایش مبادلات تجاری و فرهنگی دو کشور دانست و گفت: دولت و ملت‌های ایران و کوبا اشتراکات فراوانی دارند و بنده از حضور در شهرستان تاریخی دامغان و آشنایی با فرهنگ غنی مردم این دیار بسیار خرسند هستم.

سفیر جمهوری کوبا گفت: عشق و علاقه دو ملت به ورزش و داشتن دشمنان مشترک همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی از دیگر مشترکات دو ملت ایران و کوبا می باشد. 

وی بیان کرد: پسته دامغان از شهرت جهانی برخوردار است و بهترین محصول در انواع پسته جهان به شمار می‌رود و بنده نیز به‌ دنبال توسعه و گسترش صنعت و آموزش باغداری پسته در کوبا و عرضه پسته دامغان در کشور خود هستم.

وی پسته را به‌ عنوان محصولی بسیار ارزشمند از نظر غذایی که می‌تواند ماده اولیه تولید برخی از داروهای مفید باشد، دانست و افزود: پسته ایران و دامغان تنها یک محصول کشاورزی نیست بلکه یک فرهنگ است، زیرا از پوست، مغز و حتی چوب آن محصولات ارزشمندی تولید می‌شود و نمادی است که در فرش دستباف ایران و موسیقی از آن یاد می شود. 

گونزالس کاسالس بر ضرورت افزایش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و کوبا تأکید کرد و گفت: دو ملت و کشور ایران و کوبا همواره روابطی گرم و برادرانه داشته‌اند و فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا رابطه‌ای بسیار خوب با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشته‌اند. 

وی در ادامه افزود: بنده هرچند یک مسلمان نیستم ولی از عبارت بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم همواره برای برکت در کار و خدمت به مردم کشور خود استقبال می‌کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار