خبرهای داغ:

مراسم تجلیل از شاعران، نویسندگان و فعالان حوزه کودک در شاهرود برگزار شد

شاهرود_مراسم تجلیل از شاعران، نویسندگان و فعالان حوزه کودک شاهرودی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در کتابخانه عمومی شهرک البرز شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۱۵۴
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از شاعران، نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ سیدابراهیم موسوی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود؛ علی قنبریان، عضو شورای شهر شاهرود و جمعی از فعالان حوزه کودک در بخش کودک کتابخانه عمومی شهرک البرز برگزار شد.
محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر رحمت و فرزند گران‌قدرشان حضرت امام جعفر صادق (ع) و همچنین روز ملی کودک و هفته نیروی انتظامی گفت: انشا اله با حضور ارزشمند این عزیزان هرروز و هرلحظه شاهد امنیت و آسایش و آرامش در میهن اسلامی خصوصاً در استان سمنان باشیم.
محمد طاهریان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه، ملاقات با نویسندگان و فعالان حوزه کودک را باعث افتخار دانست و عنوان کرد: همه ما به اهمیت و نقش کودکان برای آینده هر اجتماع و هر جامعه‌ای واقف هستیم و انشا الله با زحماتی که فعالان این حوزه در طول سال متحمل می‌شوند بتوانیم در آینده سازی فرزندان ایران نقش داشته باشیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به‌شدت به حوزه کودک اهمیت می‌دهد افزود: اگر تلاش کنیم کودکان و نوجوانان از سنین ابتدایی با کتاب‌خوانی مأنوس شوند در آینده جامعه‌ای شاداب و پویا خواهیم داشت و کتاب جزو ضروریات اصلی هر خانه و خانواده‌ای قرار می‌گیرد.
طاهریان دغدغه اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را بخش کودک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه بیش از نیمی از جمعیت اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را کودکان تشکیل می‌دهند که جای افتخار است و این موضوع باعث شده در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی تغییرات چشمگیری ایجاد شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: اکنون در کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی برای کوکان در حال برگزاری است و تقریباً همه کتابخانه‌های عمومی استان بخش فاخر و خوبی را به کودکان اختصاص داده‌اند.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به برگزاری جشنواره دوسالانه قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و از فعالان حوزه کودک خواست تا در این جشنواره شرکت کنند.
در ادامه نویسندگان حاضر در این جلسه نیز با طرح دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت موجود، مشکلات چاپ و نشر، مسائل و مشکلات و پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند و خواستار توجه جدی‌تر مسئولان به حوزه کودک و نوجوانان شدند.
در پایان این نشست با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رییس شورای شهر شاهرود از نویسندگان و فعالان این حوزه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها