مسئول صندوق قرض الحسنه ترنم در بندر گناوه؛

صندوق خانوادگی که بزرگ شد

داوودی گفت: خوشبختانه اعضای این صندوق از تحصیلکردگان این شهرسـتان هسـتند به همین دلیل سـعی کردیم در کنار اعطای وام موضـوع اشـتغالزایی را نیـز در دسـتور کار خـود قـرار دهیـم.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۳۳
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

صندوق خانوادگی که بزرگ شد

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ گنـاوه یکـی از شهرسـتان‌های اسـتان بوشـهر اسـت. اهالـی ایـن شهرسـتان بیشـتر بـه کار کشـاورزی مشـغولند و صیـد و صیـادی هـم از دیگـر مشـاغل مردمـان ایـن شهرسـتان اسـت. زندگـی در حـد متوسـط اهالـی ایـن شهرسـتان همـگام بـا تـورم اقتصـاد رشـد نکـرده اسـت و در سـال‌های اخیـر مشـکلات اقتصادی در این شهرستان بیشتر خود را نشان داده است.

اواسـط دهـه ۸۰ یکـی از خانواده هـای اهـل ایـن شهرسـتان تصمیـم می‌گیـرد تـا بـرای حـل مشـکلات مالـی فامیـل اقـدام بـه راه انـدازی یـک صندوق قرض الحسـنه کوچـک خانوادگی کند. هـر یـک از اعضـا تصمیـم می‌گیرنـد بخشـی از درآمـد ماهانه خود را در ایـن صنـدوق قـرار دهنـد و هرمـاه بعـد از قرعه کشـی وام در اختیـار یکـی از اعضـای خانـواده قـرار گیـرد. آن موقـع رقـم ایـن وام زیـاد نبـود امـا بالاخـره می‌توانسـت گوشـه‌ای از مشـکلات خانـواده را برطـرف کنـد.

این خانواده تصمیم می‌گیرند صندوق قرض الحسـنه خانوادگی خود را در سـال ۹۷ به یکباره توسـعه دهنـد بـه طـوری کـه اقـدام بـه عضوگیـری جدیـد کـرده و منابـع مالی خود را نیز افزایش دهند. اسـما داوودی مسـئول صندوق قرض الحسـنه ترنـم بـه خبرنـگار مجلـه منهـای نفـت گفـت: ایـن صندوق در وهله نخست فقط برای خانواده خودمان تشکیل بـه طـوری که اصلا ً از بیـرون خانواده عضو قبول نمی‌کردیم شـد، اما وقتی توانستیم مدیریت صندوق را به درستی انجام دهیم و مشکلی در طول ۱۲ سال ایجاد نشد تصمیم گرفتیم تا صندوق را توسعه دهیم به طوری که این صندوق خانوادگی به یک باره تبدیل به یک صندوق قرض الحسنه محلی شد.

وی ادامه داد: با افزایش منابع مالی صندوق و تعداد اعضا میزان وام پرداختی به متقاضیان نیز افزایش یافت به طوری که ا کنون صندوق ترنم کـه در سـال‌های اخیـر نیـز بـه عنـوان صندوق برتر شهرسـتان هم معرفـی شـده اسـت، ۸۵ عضـو دارد و بـدون ضامـن یـک میلیـون تومان وام به اعضا پرداخت می‌کند.

داوودی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اهالی شهرستان گناوه موضوع اشتغال است گفت: خوشبختانه اعضای این صندوق از تحصیلکردگان این شهرسـتان هسـتند به همین دلیل سـعی کردیم در کنار اعطای وام موضـوع اشـتغالزایی را نیـز در دسـتور کار خـود قـرار دهیـم.

وی خاطرنشـان کـرد: اعضـای ایـن صنـدوق تصمیـم گرفتنـد مهارتهایـی کـه بلـد هسـتند را بـه دیگـران نیـز آمـوزش دهنـد بـه همیـن دلیـل پیـش از شـروع بیمـاری کرونـا اقـدام بـه آمـوزش حصیربافـی و فرشبافـی کردیـم و در کنـارش فعالیت‌های هنری مانند جعبه سـازی، گلسـازی و مجسمه سـازی را نیز به صورت کاملا رایـگان آمـوزش دادیـم.

داوودی ادامـه داد: بعـد از آنکـه بیماری کرونا شایع شد تصمیم گرفتیم فعالیت‌های خود را به صورت مجازی ادامه دهیم و در کنار آموزش‌های هنری اقدام به آمـوزش بازاریابـی هـم کردیم به طوری که ا کنون تولیدکنندگان عضـو ایـن صنـدوق از وام هایـی کـه در اختیارشـان قراردادیـم اقدام به تولید محصول و فروشان می‌کنند.

ارسال نظرات