حل اختلاف دو طایفه سرابندی پس از ۱۴ سال

اختلاف بین دو طایفه رخشانی و سرابندی در شهرستان هیرمند، با مصالحه و پادرمیانی ائمه‌جمعه هيرمند و زابل و بزرگان و ریش سفیدان طوایف منطقه سیستان، پس از ۱۴ سال با تلاش با صلح و آشتی خاتمه یافت.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۳۹
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، از شهرستان هيرمند، با حضور حجج اسلام راشکی و عزیزی امامان جمعه هیرمند و زابل، اختلاف بین دو طایفه بزرگ  سرابندی و رخشانی  پس از ۱۴ سال به صلح و سازش، و وحدت و برادری ختم شد.

امام‌جمعه شهرستان هيرمند، در مراسم صلح و سازش بین این دو طایفه که با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان هيرمند، و همچنین، معتمدان و ریش سفیدان طوایف منطقه سیستان، برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه ربیع‌الاول بویژه سالروز ولادت باسعادت حضرت پیامبر اکرم(ص)، و میلاد موفور السرور حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت:  مردم ما میراث‌دار پیشینه ارزشمندی هستند، و این جلسه محصول خردورزی ، هم‌اندیشی و  احترام به بزرگان طوایف است، و این امر یکی از سنت‌های بزرگ و زیبای پیامبر اکرم(ص) می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی، ضمن قدردانی و تجلیل از حضور بزرگان منطقه سیستان، از  طایفه بزرگ رخشانی که با کرامت و اقدام الهی خود در راه خداپسندانه صلح و سازش گام برداشتند، گفت: یکی از اعمال ارزشمندی که پیامبر اسلام نسبت به انجام آن تأکید داشتند، این است که به بزرگان احترام بگذارید، و بسیار جای خرسندی است که در دنیای به ظاهر مدرن امروز که دوران غربت انسانیت است، هنوز این سنت حسنه پابرجاست و به تبعیت از شرع انور اسلام، همچنان ظرفیت تبدیل خصومتها به برادری و اُنس را دارد، که همه اینها برگرفته از تعالیم عالیه مقدس اسلام است.

 امام‌جمعه شهرستان هيرمند، پس از اشاره به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت در اسلام، و سفارش صریح قرآن به ضرورت صلح و سازش میان مردم، افزود: انسان در سیر و سلوک الی الله با هدف نیل به هدف نهایی نیازمند دو وسیله که، یکی عقل سلیم و دیگری شرع مقدس اسلام است، می‌باشد. تا به مقصد مطلوب و نهایی برسد، که اقدام ارزشمند این دو طایفه نیز محصول تبعیت از شرع انور و تعالیم عالیه دین مبین اسلام و کتاب راهگشای قرآن است.

میثم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند نیز طی سخنانی گفت: امروز در حرکتی زیبا شاهد صلح و سازش دو طایفه رخشانی و سرابندی هستیم، که با عفو و گذشت از کدورت‌ها و اختلافات گذشته صرف نظر نمودند و همبستگی و برادری را که سرآمد همه فضائل و مکارم  اخلاقی است جایگزین کینه و نفرت کردند؛ چراکه زشت‌ترین عیبها و بدترین ایرادات بشریت سنگدلی و انتقام‌جویی است.

رئیس شورای تأمین شهرستان هيرمند اظهار امیدواری کرد: اگر اقدام خداپسندانه عفو و گذشت و فرهنگ صلح و سازش روز به روز گسترش پیدا کند، زمینه زندگی  و فعالیت بهتر برای همگان در سایه امنیت و آرامش فراهم می‌شود.

گفتنی است در این مراسم بزرگان و معتمدین طوایف رخشانی و سرابندی ضمن مصافحه و در آغوش کشیدن یکدیگر، عهد کردند که کدورت‌ها و اختلافات گذشته را فراموش و با برادری، وحدت و همدلی توأم با صلح و سازش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار