خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

حفظ کشور اولویت و باور مشترک دانشجویان شود/ نظام ضربه بخورد وضعیتی بدتر از عراق و سوریه در ایران اتفاق می افتد/ غربی ها دنبال منافع خودشان در ایران هستند

خسروی گفت: این نوع اعتراض ضربه به کشور است یعنی آمریکایی که بیش‌از چهار دهه جمهوری اسلامی را به‌عنوان قدرت بزرگ، بزرگ‌ترین مانع در مقابل خود می‌دانند کمترین رخنه‌ای در این کشور اتفاق بیفتد به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند و آینده‌ی ما از عراق و سوریه بدتر می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۵۸
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳


به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، جمعی از دانشجویان استان با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه برنامه‌ها و مسائل خودتان را تفکیک و اولویت‌بندی کنید اظهار داشت: گروه سیاسی که می‌خواهید راه بیندازید در اولویت مسائل است، چون کشور با ده‌ها روز اغتشاشات مواجه است اگر نتوانیم این را معالجه کنیم و معالجه مقطعی داشته‌باشیم آتش زیر خاکستر است امروز خانم مهسا امینی را بهانه قرار دادند و فردا کس دیگری را در نظر می‌گیرند.

وی عنوان کرد: حرف‌شنوی که در گروه هم‌سن و سالان خودتان دارید و تاثیرگذاری شما در دانشگاه بیشتر از ما نمایندگان و مسئولین است.

خسروی افزود: سراغ مسائل اصلی کشور بروید چه شده‌است که امروز دانشجویان به همدیگر فحاشی یا در جامعه هنجارشکنی می‌کنند این کم‌کاری‌ها به خانواده، مدرسه، دانشگاه، صداوسیما، مجلس و همه برمی‌گردد. با اطرافیان و فامیل خود با هم‌افزایی جلسه‌ای بگیرید و سوالات خود را بدون پرده از همدیگر بپرسید تا جایی نرسد که حرف همدیگر را قبول نداریم و حرف رسانه‌های بیگانه را بدون مستند قبول می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث امروز اصول‌گرا اصلاح‌طلب و شیعه و سنی مطرح نیست الان اصل موجودیت نظام و کشور مورد هدف قرار گرفته‌است دانشجویان، فرزندان و خانواده‌های ما باور کنند انتقاد باید مدام و سازنده باشد و مسئولین پاسخ‌گو باشند، ولی کشتن مأموران، هنجارشکنی‌ها و خسارت به اموال مردم صورت نگیرد.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: به هم‌کلاسی خودتان تفهیم کنید که اگر حتی ۶۰ درصد احتمال دهیم حاکمیت عوض شود وضعیت بهتری می‌شود همه به خیابان‌ها بریزیم در صورتیکه اگر نظام ضربه ببیند به‌مراتب بدتر می‌شود همان وضعیتی که در عراق و سوریه پیش آمد در ایران اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در بین قشر فرهیخته و جوانان به دلیل حرف‌شنوی که از شما دارند جا بیندازید که انتقاد و اعتراض سر جایش درست و بجاست و از اغتشاش جداست. این نوع اعتراض ضربه به کشور است یعنی آمریکایی که بیش‌از چهار دهه جمهوری اسلامی را به‌عنوان قدرت بزرگ، بزرگ‌ترین مانع در مقابل خود می‌دانند کمترین رخنه‌ای در این کشور اتفاق بیفتد به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند و آینده‌ی ما از عراق و سوریه بدتر می‌شود.

خسروی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در زمینه اقتصادی، فضای مجازی و بی‌توجهی به دانشجویان و ... است گفت: اولویت این است که همه به یک باور مشترک برسیم و اصل کشور را حفظ کنیم بعد مسائل و مشکلات را یکی‌یکی مورد بحث و گفتگو قرار دهیم و جواب مستقل از همدیگر بشنویم.

وی متذکر شد: مشکلات اقتصادی یکباره حل نمی‌شود با توجه به ویژگی‌ای که ایران دارد هیچ کشوری ندارد، چون همه دنیا بر علیه آن است این‌که امروز جمهوری اسلامی در پیمان شانگ‌های پذیرفته می‌شود، چون از منافع ایران در شانگ‌های استفاده کنند ما که در سال ۶۰ حتی اسلحه کلاش نداشتیم امروز ۲۲کشور دنیا به‌دنبال خرید پهپاد‌های ایران هستند ما چهل سال از تحریم هستیم و هیچ کشوری این‌طور تجربه‌ای نکرده‌است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بار انقلاب بر دوش شما جوانان نخبه و دانشجو است رهبر معظم انقلاب در گام دوم جمله‌ای دارند که پیمودن چهل‌ساله دوم به‌مراتب آسان‌تر از چهل‌ساله اول است، چون موانعی که در چهل‌ساله اول بوده امروز نیست.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های جوانان تحصیل‌کرده‌ای داریم که باید از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف انقلاب بهره ببریم گفت:  کارشناس جنگ روانی آمریکا ژوزف نای می‌گوید باید ملت‌ها را به کار‌های فرعی مشغول کنیم که از کار‌های اصلی جا بمانند این روز‌ها که در کشور ما مشغول مسائل فرعی شده‌ایم.

 

خسروی خاطرنشان کرد: اولویت‌ها را مشخص کنیم و  به آرامش ادامه پیدا کند برنامه هفتم توسعه طبق فرمایش رهبری مسئله محوری است مسئله اصلی کشور سرمایه‌هایی همچون معدن است که باید جزو مسائل تحقیقاتی در دانشگاه‌ها قرار بگیرد.


وی با اشاره به این‌که نمایندگان کارشان قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و وظیفه اجرایی ندارند و اطلاعات دقیق از کمیسیون هایی که عضو هستند دارند افزود:  مسئله آب کار اجرایی است اما جلساتی را با حضور استاندار با عنوان طرح آب‌رسانی از عمان و خلیج‌فارس بوده‌است که شرکت کردیم همچنین در بحث کوتاه‌مدت با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام که برنامه محرومیت‌زدایی را در کشور دارد با حضور استاندار و مجمع نمایندگان شرکت کردیم و تفاهم نوشته‌شده است که تا دو سال دیگر مشکل آب نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: همچنین جلسات و مکاتباتی برای بارورسازی ابر‌ها پیگیر هستیم با وزیر علوم و رییس دانشگاه  جلساتی داشتیم و نامه‌ای از طرف دانشگاه آزاد برای اقدام به بارورسازی ابرها به دست ما رسیده‌است.

 

وی همچنین قول داد که در جمع دانشجویان در آینده نزدیک حضور پیدا کند.

گفتنی است، در این دیدار تعدادی از دانشجویان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها