خبرهای داغ:
سردار ساسانی:

تمرکز دشمنان بر حملات سایبری به نهادهای خدمات رسان است

تبریز- جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز تمرکز دشمنان این مرز و بوم بر حملات سایبری به دستگاه‌هایی است که ارائه کننده خدمات عمومی به مردم هستند تا از این طریق فشار را بر مردم مضاعف کند.
کد خبر: ۹۴۶۳۵۲۷
|
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجن شرقی، محسن ساسانی در همایش آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران، رابطان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ های استان، با بیان اینکه همه خدماتی که اثر مستقیم در سطح گسترده و وسیع دارند و با مردم در ارتباط هستند، از نقاط تمرکز دشمن به شمار می روند، بر محافظت بیشتر از آنها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دفاع، متناسب با حمله انجام می‌شود، ادامه داد: باید در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها این دفاع وجود داشته باشد و تک تک افراد جامعه با شیوه‌های آمادگی و پیشگیری آشنا شوند و اقدامات حین حادثه تعریف شود.

سردار ساسانی اضافه کرد: در این راستا عملیات بازیابی و بازتوانی نیز به صورت مدون در اختیار کارشناسان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در این همایش با اشاره به اینکه تا پنج سال قبل پدافند غیرعامل تنها در نهادهای نظامی و امنیتی معنی داست، گفت: اما امروز در همه سطوح اجرایی و خدماتی جایگاه خود را پیدا کرده است.

تراب محمدی افزود: دشمن سناریوهای پیچیده‌ای دارد که نباید از شناخت آن عقب بمانیم و پدافند غیرعامل یک مقوله فرابخشی است و همراهی مردم و مسولان اصل اول آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به دلیل مرز مشترک با همسایگان شمالی و نیز دارا بودن صنایع بزرگ و حساس همواره در معرض تهدیدات مختلف قرار دارد، اهمیت آموزش عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل را بسیار زیاد توصیف کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار