فرمانده برتر واحد دانش آموزی بسیج سپاه روح الله:

سبک زندگی سالم، نیازمند الگوگیری از قرآن است/ بسیج، تربیت یافته مسجد

فرمانده برتر واحد دانش آموزی بسیج سپاه روح الله داشتن آرامش درونی و قلبی را از فواید کار در زمینه قرآن و تفسیر آن برشمرد و گفت: زندگی در کنار قرآن و الگوگیری از مفاهیم آن، راز یک زندگی سالم در جامعه کنونی است.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۰۱
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سازمان بسیج دانش آموزی با همکاری آموزش‌ و پرورش با ارائه برنامه های سازمان یافته، موفق به ترسیم الگویی مناسب برای نسل نوجوان شده است.

امروزه چشم طمع دشمنان به آینده سازان ایران اسلامی معطوف شده تا از راه فرهنگی به مقابله با نظام اسلامی بپردازند لذا در کانون بسیج دانش آموزی همواره تلاش های مربیان تربیتی در راستای بصیرت افزایی به منظور خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن است تا دانش آموزان با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش ها حرکت کنند.

بسیج دانش آموزی به دنبال تربیت افرادی انقلابی، پرهیزکار و شجاع است تا برای نوجوانان و جوانان دیگر نقش الگویی داشته باشند؛ یکی از این نوجوانان «امیر کارخانه» دانش آموز نخبه سال دوازدهم مدرسه نمونه حاج کاظمی اراک در رشته ریاضی و فرمانده واحد برتر جشنواره مالک اشتر سپاه روح الله است. وی از سال ۹۵ تا ۹۹ در ورزش کشتی فعالیت داشته و از کودکی تاکنون با قرآن انس گرفته است.

وی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به نحوه آشنایی و شروع فعالیت خود در بسیج گفت: از طریق مسجد با پایگاه بسیج آشنا شدم همانگونه که رهبر حکیم انقلاب فرمودند بهترین مکان برای حضور، فعالیت و پرورش بسیج، مسجد است.

کارخانه به ملاک انتخابش در جشنواره مالک اشتر اشاره و تصریح کرد: به دلیل انجام فعالیت های گوناگون در ابعاد مختلف و جذب درصد بالایی از دانش آموزان مدرسه به عضویت بسیج، از طریق کار تشکیلاتی به عنوان فرمانده برتر واحد دانش آموزی انتخاب شدم.
این نوجوان سیجی مشوق اصلی خود را مادرش دانس و افزود: مادرم مشوق اصلی ام در فعالیت های قرآنی و ورزشی ام بود، و همین تشویق های وی بود که باعث شد در رشته تفسیر قرآن مقام دوم را کسب کنم.

کارخانه ادامه داد: علاقه به ورزش و قرآن را از دوران کودکی در خود احساس کردم و با شرکت در کلاس های آموزشی این دو رشته استعداد را پرورش و تقویت کردم.
این نوجوان اراکی با یادآوری اینکه در سال ۹۸ رتبه اول استانی رشته کشتی آزاد را کسب کرده است، افزود: راز موفقیتم تک محوری نبودن در زندگی است؛ همواره سعی بر تلاش در تحصیل ،تهذیب و ورزش به موازات یکدیگر داشته ام.
کارخانه خاطرنشان کرد: عمل به آموزه های قرآنی و بروز آن در منش و رفتار انسان، یک امر به معروف عملی است.
وی در پایان داشتن آرامش درونی و قلبی را از فواید کار در زمینه قرآن و تفسیر آن برشمرد و گفت: زندگی در کنار قرآن و الگوگیری از مفاهیم آن، راز یک زندگی سالم در جامعه کنونی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات