مسئول سازمان بسیج سازندگی:

دشمنان سعی دارند با ارعاب، امنیت را به هم بزنند/ خدمت رسانی بسیج سازندگی به عمومی شدن گفتمان جهادی کمک کرد

سردار زهرایی در خصوص وضعیت فعلی کشور گفت: در ایران اسلامی در وضعیتی هستیم که مشابه اوایل انقلاب است و دشمنان سعی دارند که با ارعاب امنیت را بهم بزنند.
کد خبر: ۹۴۶۴۲۴۵
|
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سومین نشست تخصصی مجمع عالی جهادگران کشور و کارگروه های تخصصی صبح امروز در اردوگاه الزهرا(س) با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی طی سخنانی اظهار داشت: در این جلسه از پیشکسوتان عرصه سازندگی دعوت کردیم و آرزومندیم بتوانیم مسیر آنها را ادامه دهیم.

وی در خصوص وضعیت فعلی کشور گفت: در ایران اسلامی در وضعیتی هستیم که مشابه اوایل انقلاب است و دشمنان سعی دارند که با ارعاب امنیت را بهم بزنند.

دشمنان سعی دارند با ارعاب، امنیت را به هم بزنند/ خدمت رسانی بسیج سازندگی به عمومی شدن گفتمان جهادی کمک کرد

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به حمله تروریستی که دیروز در حرم شاهچراغ انجام شد، افزود: شیوه عمل دشمن در کف خیابان ایجاد رعب و وحشت و ناامن کردن جامعه با ترور است و ایران بزرگترین قربانی ترور های منافقین است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: انقلاب نو پا بود و گروه های مختلفی در شکل گیری انقلاب تاثیر داشتند و زمانی که ولایت فقیه به عنوان محور بنا شد برخی این مهم را برنتابیدند و با ترور سعی داشتند امنیت جامعه را بهم بزنند.

وی با بیان اینکه آن زمان نه سپاه و بسیج به قدرت و عمق الان بود و نه نظام سیاسی‌ مان شکل گرفته بود و رعب و وحشتی که به وجود آوردند بی تاثیر نبود اما نتوانستند کاری کنند، گفت: حالا که انقلاب تبدیل به یک درخت تنومند شده است و در نظام دفاعی طوری هستیم که اگر کسی ترقه ای به سمت ایران بیاندازد، جواب آن را با موشک می دهیم، دشمنان نمی توانند کاری کنند.

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه هم اکنون که در استقرار نظام سیاسی مدل جمهوری و اسلامی را به رخ جهانیان کشیده ایم، دشمنان نمی توانند کاری کنند، تصریح کرد: در دشمن هم تفاوت هایی ایجاد شده و دشمن آن زمان از جنگ ترکیبی استفاده نمی کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه اکنون امپراطوری جنگ رسانه ای که مثل مگس روی زخم ها می نشینند، در مجازستان کارشان را خوب انجام می دهند، گفت: اما دشمنان در دنیای واقعی جنگ را باخته است.

سردار زهرایی جنگ شناختی را نوعی تلاش برای حکمرانی بر اذهان نسل جدید خواند و افزود: دشمن در روش ها و رویکرد ها، ترکیبی عمل می کند و همه دشمنان باهم هم افزا شده اند.

وی یادآور شد: در بحبوحه انقلاب شش ماه قبل از حمله صدام ملعون دشمنان بازی را شروع کردند و می دانستیم چند ماه بعد ممکن است جنگ شکل بگیرد، هم اکنون هم شرایط مثل اوایل انقلاب است و دشمن علاوه بر جنگ شناختی قصد جنگ سخت هم داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: آنها فقط بدنبال جنگ شناختی در رسانه، اقتصاد و محرومیت نبودند، بلکه در جنگ نظامی سخت هم آماده بودند.

سردار زهرایی خطاب به شورای عالی جهادی در نشست تخصصی مجمع عالی جهادگران خطاب به کارگروه های جهادی گفت: یک گسست نسلی در حال اتفاق افتادن است.

وی با بیان اینکه جوان ها اگر به بقیه خدمت نمی کنند یک نوع محرومیت است، ادامه داد: در مدارس و دانشگاه ها باید با این نسل زیست کنیم و باید صابون انقلاب و روحیه جهادی به تن نسل جدید مالیده شود. این نسل بی اطلاع است که رشد علمی و فناوری انقلاب چند صد برابر بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی جهاد تبیین را ضروری ترین جهاد مورد نیاز امروز خواند و گفت: کارگروه رسانه ای اگر پوشش مناسبی از اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بدهد عرصه را از خبر های جهادی پر می کند.

سردار زهرایی اظهار داشت: ما باید کار تخصصی کنیم و گارگروه تخصصی و عمران تمامی ضوابطی که یک مهندس عمران رعایت می کند را رعایت می کند و این گفته که بسیج کار تخصصی نمی کند، ادعای اشتباهی است.

وی با بیان اینکه امروز رسم جهاد و هجرت به خوبی شکل گرفته است، یادآور شد: باید با کار تخصصی نبض کار را در دست بگیریم و بسیج سازندگی از منظومه فکری حضرت آقا شکل می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی با اشاره به اولین اردوی جهادی مقام معظم رهبری در «فردوس» گفت: حضرت آقا کار جهادی را از سال ۴۷ شروع کردند، شاهد شکل گیری نهاد انقلابی جهاد سازندگی بودند و شاهد این هستند که روحیه جهاد سازندگی در بسیج سازندگی استمرار پیدا کرد.

سردار زهرایی با بیان اینکه حرکت جهادی معطوف به یک جهاد و یک جغرافیا نمی شود، خاطرنشان کرد: باید کار جهادی تبدیل به گفتمان عمومی شود. خدمت رسانی بسیج سازندگی در سیل، زلزله و کرونا به عمومی شدن گفتمان جهادی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان ما در جهاد سازندگی بهترین راه را رفتند، اظهار کرد: دشمنان در کنار هم هستند و ما هم باید در کنار هم باشیم. بسیج سازندگی با بنیاد برکت، کمیته امداد، بنیاد علوی، بنیاد مسکن و هر آنجا که با محرومیت مردم ارتباط دارد باید نزدیک باشد.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه باید با این محوریت که در این برهه زمانی بهتر است در کنار هم قرار بگیریم که محرومیت زدایی انجام شود، ادامه داد: محرومیت زدایی و خدمات جهادی همه بهانه است که ما در کنار هم زیر پرچم انقلاب باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار