امام جمعه بخش مرکزی:

کودکی در آغوش مادر جان داد و حقوق بشر سکوت کرد/ مسئله کمبود دارو در استان با جدیت پیگیری شود

آیت الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی گفت: در جریان تروریستی اخیر که با قصاوت کودک در آغوش مادر جان می دهد، غربی ها دم بر نمی آورند و اگر هم دم بر بیاورند بعد از ساعت ها و روزهاست.
کد خبر: ۹۴۶۴۴۷۵
|
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در نماز جمعه بخش مرکزی با اشاره به اینکه یکی از معلومات مسلم بشری مرگ است و بشر می‌داند که از این مرگ راه فراری نیست اظهار کرد:، اما مرگ از چند جهت برای انسان ناشناخته است، یکی از بعد حقیقت مرگ و اینکه حقیقت مرگ چیست را نمی‌دانیم، دیگر اینکه چه زمانی می‌میریم، شب یا روز است و در چه سنی هستیم، کجا و در چه زمینی می‌میریم و موضوع دیگر اینکه چگونه می‌میریم، آیا در سلامت یا با مریضی، با پرت شدن و یا تصادف.

وی افزود: اینکه در چه حالی می‌میریم را خودمان می‌توانیم بررسی کنیم و به آن توجه داشته باشیم که آیا در حال ایمان می‌میریم یا در حال کفر؛ برای اینکه این مطلب کمی روشن شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که بشر برای رسیدن به عاقبت بخیری، باید به عواملی توجه کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به عوامل عاقبت بخیری تصریح کرد: یکی از این عوامل و آسانترین راه دعا است و دیگری توجه عملی به عاقبت بخیری است؛ امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند: اگر دوست داری بهترین عمل را در حال انجام آن باشی و از دار دنیا بروی این کار را انجام بده، حق خدا را بزرگ بشمار.

وی ادامه داد: حق خدا یکی در نعمت‌هایی است که خدا به ما داده و دیگری در دستورالعمل‌هایی است که خدای متعال صادر کرد.

مدرسی با اشاره به حادثه تروریستی در شاهچراغ و محکوم کردن این حادثه جنایت بار گفت: این حادثه دلخراش از ابعاد مختلف قابل بررسی است از بعد بی رحمی و سختی قلب دشمنان نسبت به ملت ما، از بعد هدف پلید تفرقه افکنی و نفرت پراکنی میان شیعه و اهل سنت که خوشبختانه هم علمای شیعه و هم علمای اهل سنت این حادثه را محکوم کردند، هم از بعد بی ثبات سازی در داخل کشور برای ایجاد احساس نا امنی در میان مردم، زیرا غربی‌ها با همین بی ثبات سازی‌ها در منطقه تا به کنون منافع خود را تامین کردند.

وی افزود: غربی‌ها بزرگ‌ترین حمایت‌ها را هم از این گروه‌های بی ثبات ساز داشتند مانند تکفیری ها، و بزرگ‌ترین نشانه حمایت غرب از این جریان به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و اعلان رسمی آن از سوی دولت خبیث آمریکا بود.

امام جمعه بخش مرکزی ادامه داد: از بعد دوگانگی معیار حقوق بشر هم باید به آن توجه کرد و این افراد منتظر هستند فردی بمیرد و کشته سازی کنند یا هنوز فردی نمرده است دارند برای او کشته سازی می‌کنند، ولی در جریان تروریستی اخیر که با قصاوت کودک در آغوش مادر جان می‌دهد، غربی‌ها دم بر نمی‌آورند و اگر هم دم بر بیاورند بعد از ساعت‌ها و روزهاست.

مدرسی با اشاره به سالروز شهادت بسیجی دانش آموز حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی بیان کرد: نوجوانی که با قرآن، دعا، نماز و مسجد و مجلس حسینی پرورش پیدا کند مانند محمد حسین فهمیده شجاع و ایثارگر می‌شود، ولی اگر دانش آموز و نوجوانی با لهو و لعب، موسیقی مبتذل و... بزرگ شود همانی می‌شود که دشمن برای او فرش قرمز پهن می‌کند و به عنوان سرباز خودش در اختیار می‌گیرد.

وی افزود: دشمن امروز با فضای مجازی می‌خواهد نسلی اینستاگرامی تربیت کند تا نه استقلال کشور را بشناسند، نه برای اقتصاد کشور ارزش قائل شوند، نه رحم و عطوفتی برای هم نوعان و هم وطنان خود داشته باشند، نه افتخاری را برای ایران بدانند.

مدرسی هدف دشمن را برپایی جنگ شناختی با ابزار فضای مجازی در ایران دانست و تصریح کرد: دشمن در طول این چهار دهه همه شیوه‌ها را برای تضعیف نظام اسلامی به کار گرفته و موفق هم نشده و امروز کثیف‌ترین راه را انتخاب کرده است و حتی کثیف‌تر از سال ۱۳۶۰ که فقط با ترور‌های کور، سر بریدن پاسداران جوان ما در عروسی کمله و دموکرات صورت می‌گرفت، امروز این حرکت کثیف بیشتر شده و با فحش‌های رکیک و بغض‌های انباشته شده و همچنین از بین بردن جان و اموال و آبروی مردم همراه است.

وی با اشاره به وظیفه مردم در برابر شناخت اهداف دشمن اظهار کرد: نیرو‌های حافظت امنیت به تمام معنا در حال تلاش هستند و اینک نوبت به دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها رسیده و دستگاه قضایی باید در اولین فرصت با قاطعیت و خردمندی همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با عوامل سلب امنیت برخورد قاطع صورت گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله کمبود دارو در استان و کشور باید با جدیت دنبال شود و مسئولان باید برای حل این مشکل اقدامات لازم را هر چه سریعتر انجام دهند.

ارسال نظرات