خبرهای داغ:

گسترش عدالت فرهنگی در روستاها در راستای ترویج کتابخوانی از اولویت‌های اداره ارشاد خوزستان است

مدیرکل ارشاد خوزستان با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق کم برخوردار و گسترش عدالت فرهنگی یکی از اولویت‌های است افزود: جشنواره روستا و عشایر یک حرکت پویا و تاثیرگذار در راستای ترویج کتابخوانی است.
کد خبر: ۹۴۶۴۶۳۲
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

حجت الاسلام رضا کلاه کج در نشست خبری برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب «روستای دوکوهک و بامدی» با بیان اینکه اتفاق خوبی که در استان خوزستان رخ داده است و به آن نپرداختم موضوع کتاب و کتاب خوانی است، اظهار داشت: استان خوزستان هم به لحاظ سرانه کتاب‌خوانی و هم از نظر تعداد کتابخانه‌ها جایگاه بالایی دارد .

مدیرکل ارشاد استان خوزستان با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق کم برخوردار و گسترش عدالت فرهنگی یکی از اولویت‌های است، افزود: جشنواره روستا و عشایر یک حرکت پویا و تاثیرگذار در راستای ترویج کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه هر ساله برخی از نقاط استان خوزستان در جشنواره‌های مختلف کسب مقام می‌کنند، گفت: دو روستای «دوکوهک و بامدی» از استان خوزستان به عنوان روستای برتر در حوزه کتاب معرفی شده‌اند؛ این روستاها به عنوان روستاهای بومی باید به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان فرهیختگان زیادی است، گفت: در روزهای اخیر یک مجموعه فاخر و ارزشمند کتابخانه آقای شرف الدین در شهرستان شوشتر با حضور مسئولان کشوری به بهربرداری رسید. این نشان می‌دهد استان خوزستان در حوزه مطالعه و کتاب خوانی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

وی به اجرای طرح یک نهال یک کتاب اشاره کرد، گفت: این طرح در طول سال با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود که این نشان دهنده این است که ما ظرفیت‌های بسیاری زیادی برای علاقه مند کردن مردم به کتاب داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه مطالعه کتاب به صورت الکترونیکی اقدامات خوبی صورت گرفته گفت: در حوزه مطالعه کتاب به صورت الکترونیکی طرح‌های زیادی جهت ارتقا سطح مطالعه دراستان خوزستان تدوین و در حال پیگیری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر زمان انس با مطالعه بیشتر شده آسیب‌های اجتماعی کاهش داشته گفت: در زندان‌ها زمانی که طرح مطالعه اجر شده فضای زندان‌ها فضای مناسبتی‌تر شده است.

وی ضمن گرامیداشت شاعر انقلابی قیصرامین پور گفت: گرامیداشت این شاعرگرانقدر در استان خوزستان برگزاری می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار