تولید محصولات گلخانه‌ای زمینه اشتغال ۵ هزار نفر را در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است

طوقی گفت: سطح گلخانه های استان سیستان و بلوچستان در مجموع حدود ۳۵۰ هکتار می باشد که از این سطح سالیانه بیش از ۶۵ هزار تن محصول تولید می گردد و اشتغال مستقیم بیش از ۵هزار نفر، حاصل توسعه گلخانه ها در سالیان اخیر می باشد.
کد خبر: ۹۴۶۴۹۶۸
|
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در گردهمایی وبیناری با گلخانه داران سبزی و صیفی استان سیستان و بلوچستان که با هدف ارتقای سلامت محصولات کشاورزی برگزار شد گفت: سطح گلخانه های استان سیستان و بلوچستان در مجموع حدود ۳۵۰ هکتار می باشد که از این سطح سالیانه بیش از ۶۵ هزار تن محصول تولید می گردد و اشتغال مستقیم بیش از ۵هزار نفر، حاصل توسعه گلخانه ها در سالیان اخیر می باشد.

امان اله طوقی افزود: بر اساس برنامه های ابلاغی سطح توسعه گلخانه ها طی سالجاری در استان ۸۰ هکتار برنامه شده که تاکنون ۲۵ هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان به لحاظ اقلیمی بخصوص نواحی جنوبی برنامه توسعه باغات و کشت سبزی و صیفی در محیط های کنترل شده (سایبان و گلخانه) تدوین گردیده و در حال حاضر چندین طرح در سطح ۴ هزار هکتار با استفاده از اراضی و منابع آب پایاب سدها و شیرین سازی آب دریا به این امر اختصاص داده شده است.

طوقی اظهار داشت: با اجرای این طرح ها زمینه خودکفائی محصولات گرمسیری بخصوص موز و سایر محصولات فراهم می گردد.

ارسال نظرات