امام جمعه ایلام:

تبیین گران از زبان و ابزار روز برای ارتباط با نسل جوان بهره بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمن شناسی، تبلیغات و نحوه تبلیغات گول زننده دشمن باید به نسل جدید شناسانده شود و در این مسیر تبیین گران از زبان و ابزار روز برای ارتباط با نسل جوان بهره بگیرند.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۴۷
|
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  در آغاز به کارگاه سه روزه قرارگاه جهاد تبیین ویژه فرهنگیان (طرح فرهنگی همگرام و دوره جامع تربیت تبیین گر فرهنگیان) استان ایلام اظهار داشت: با دشمن زیرکی مواجه هستیم که با ایجاد و تولید شبهات دینی و فرهنگی در نسل جوان، سعی در پیشیرد اهداف استکباری خود دارد.

وی افزود: در برابر این دشمن زیرک و شبه افکن، جهاد تبیین باید به طور جدی شکل بگیرد و در این راستا افراد تبیین گر از دانش روز و مهارت لازم برخوردار باشند و شیوه برخورد و نیز گرایش خط فکری مخاطب را بدانند و جبهه گیری در برابر وی اجتناب ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: جوان و نوجوان ذاتا جستجوگر و طغیان گر است و ارتباط گیری اصولی با آنها سخت، پیچیده، حساس و زمان بر است و باید تبیین گران با نحوه درست برخورد با این افراد اشراف و آگاهی داشته باشند تا از هرگونه چالش جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه قدرت رسانه ای و تبلیغاتی دشمن بالاست، ادامه داد: از همان آغاز انقلاب تاکنون ایران در جبهه های ترور، تهدید، تحریم و جنگ رسانه ای از سوی دشمنان مواجه بوده است تا روند رشد وپیشرفت کشور متوقف شود.

وی اضافه کرد: پیروزی جمهوری اسلامی، کشور را از تحقیر و خفت زمان پهلوی و حکومت اجانب بر ایران نجات داد و این عزتمندی را به دیگر کشورهای منطقه نیز ارسال کرد که با تشکیل حزب الله و جبهه محور مقاومت و نیز تقویت روحیه مبارزه طلبی حماس، عظمت افسانه ای ارتش اسرائیل در هم شکست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: اما با این وجود دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به قشر جوان و نوجوان و نسل های بعد از انقلاب منعکس نشده و داشته ها و آورده های افتخارآمیز انقلاب اسلامی در سایه تبلیغات و سیاه نمایی دشمنان مغفول مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز گفت: خدمات جمهوری اسلامی آنطور که باید بین مردم بیان و تبیین نشده است، درحالیکه اندیشمندان و محققان خارجی بیشتر از مردم کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاهی و اشراف دارند.

علی درویشی افزود: قدرت و جایگاه ایران در حوزه های علمی، نظامی، صنعتی، ژئوپلیتیک و موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران برای آگاه سازی قشر جدید بیان نشده است.

وی با اشاره به اینکه ما درگیر جنگ بصیرتی با دشمنان هستیم، اظهار داشت: در این جنگ چند بعد مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دخیل شده و باید اعتراف کرد دشمن در القای برنامه های مسموم خود به مخاطب ایرانی موفق تر عمل کرده و ما در روشنگری ها عملکرد موفقی نداشته ایم.

درویشی تاکید کرد: دشمنان علم، امنیت و فرهنگ ایران را نشانه گرفته اند و وظیفه همه ما روشنگری در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از داشته های علمی، فرهنگی، امنیتی و حرکت شتابنده به سوی رشد و توسعه است.

این کارگاه آموزشی به مدت سه روز به صورت فشرده با حضور اساتید زبده ای از دانشگاه های مطرح کشور از جمله دانشگاه امام حسین (ع) و امام صادق (ع) برای فرهنگیان در مباحث مختلف برگزار می شود.

ارسال نظرات