خبرهای داغ:

پیام تسلیت امام جمعه سرخه به‌ مناسبت درگذشت آیت‌الله اختری

حجت الاسلام مهدی اشرف امام جمعه سرخه با صدور پیامی ضمن تجلیل از مقام مرحوم آیت الله عباسعلی اختری، درگذشت او را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۵۴
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ به دنبال درگذشت عالم روحانی آیت الله عباسعلی اختری پدر شهید والا مقام نورالله اختری، نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و اولین نماینده حضرت امام (ره) و امام جمعه سمنان؛ امام جمعه شهرستان سرخه پیام تسلیت صادر کرد.

إنا لله و إنا الیه راجعون

امیر سخن علی (ع) فرمود: إذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

داغی سنگین بر دل امت حزب الله نشست و عالمی فرهیخته و مجتهدی انقلابی و بصیر به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله عباسعلی اختری مشعل هدایتی بود که بیش از ۸ دهه عمر با برکتش در مسیر اعتلای اسلام عزیز سپری شد؛ آن‌گونه که در حوزه‌های علمیه مشهد و قم و تهران از محضر اساتید فرزانه بهره‌ برد و جامع منقول و معقول گردید و از کرسی درس پربارش شاگردان فراوانی در حوزه و دانشگاه بهره‌ بردند و چون مشعل هدایتی چراغ راه ره‌پویان علم و دانش شد و تا پایان عمر شریفش از مطالعه و مباحثه و‌ نگارش دست بر نداشت که مردان خدا را هیچ چیز از ذکرالله باز نمی‌دارد.

در عرصه نهضت اسلامی از همان ابتدا همراه انقلاب اسلامی ایران شد و در این مسیر با وجود مزاحمت‌های مکرر و دستگیری و شکنجه توسط ساواک استقامت ورزید و با ثبات قدم صدای رسای انقلاب و تابع و حامی امامین انقلاب بود و فرزند دلبند خود را نیز تقدیم اسلام کرد.

پس از انقلاب نیز در مسؤلیت‌های متعدد همچون کمیته انقلاب، نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، منصب قضاء، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حضوری ماندگار و مؤثر داشت و یار صدّیقی برای امامین انقلاب بود.

او اختر تابناکی از دیار سرخه بود که با صبر جمیل در مصائب متعدد تاج بندگی و رضوان الهی را بر سر داشت و پس از تحمل رنج بیماری به دیدار معبود شتافت.

اینجانب با کمال تأثّر این مصیبت مولمة را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و شاگردان او، عموم مؤمنین به ویژه امت شهیدپرور استان سمنان و شهرستان و شهر سرخه و خدمت خانواده و بازماندگانش تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات را برای او مسألت می‌نمایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار