خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

نهج البلاغه معدن عظیمی برای رشد بشر است/ باید معارف بزرگ نهج‌البلاغه را به جامعه معرفی کرد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تربیت انسان‌ها به دست حضرت علی(ع) است، گفت: نهج البلاغه رشد و تربیت و شکوفا کردن استعدادهای نهفته بشر را دربر دارد، و معدن عظیمی برای رشد بشر است.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۸۱
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی راه روشن که در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره توسط جوانان و با اقدام جهادی آنان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مراسم یک‌ تجربه کوچک از سپردن کار به جوانان است، افزود: اگر مسئولین از کارهای مردمی که جوانان انجام می‌دهند، حمایت کنند کارهای بزرگ فرهنگی اتفاق می‌افتد.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه عالم، عالم تربیت است، گفت: ابتدای سفر انسان، تعهدی که پروردگار از او گرفت تعهد بر تربیت بود و میثاق بر ربوبیت است؛ اما گاهی بشر دچار غفلت‌های عمیقی شده است.

وی ادامه داد: خداوند پیغمبر(ص) را تربیت کرد و ایشان حضرت امیرالمومنین علی(ع) را و هر کس هوس تربیت و رشد پیدا کردن را دارد و می‌خواهد ظرفیت‌های نهفته‌اش به فعلیت برسد باید به سراغ حضرت علی(ع) برود.

شعبانی با بیان اینکه تربیت انسان‌ها به دست حضرت علی ابن ابیطالب(ع) است، گفت: نهج البلاغه رشد و تربیت و شکوفا کردن استعدادهای نهفته بشر را دربر دارد، و معدن عظیمی برای رشد بشر، رشد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و تربیتی عنوان کرد: باید حضرت علی(ع) و نهج‌البلاغه و این مربی را به بشریت معرفی کرد؛ باید معارف بزرگ نهج‌البلاغه را به جامعه معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اکثر ما با نهج‌البلاغه غریبه هستیم، تصریح کرد: باید توجه بیشتری به نهج‌البلاغه و درس‌هاو حکمت‌های آن داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات