نماینده ولی فقیه در استان البرز:

خاطرات و وصایای شهدا، الگوهایی برای حفظ و تثبیت انقلاب هستند/ ناکامی دشمنان با بصیرت و هوشیاری ملت ایران

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرات و وصایای شهدا را درس ها و الگوهایی برای حفظ، گسترش و تثبیت انقلاب و ارزش های دینی عنوان کرد و گفت: تکرار این موارد، پادزهر دشمنی دشمنان نسبت به ماست.
کد خبر: ۹۴۶۵۴۷۴
|
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در نشست با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن عرض تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع)، با اشاره به مسائل اقتصادی دنیا و کشور گفت: همه اقداماتی که تاکنون انجام شده به اندازه وسع موجود است، ما هم در استان البرز به همان اندازه کمک و تلاش می کنیم.

خاطرات و وصایای شهدا، الگوهایی برای حفظ و تثبیت انقلاب هستند/ ناکامی دشمنان با بصیرت و هوشیاری ملت ایران

وی با اشاره به اینکه این اقدامات به صورت مستمر انجام می شود و وقفه ای صورت نمی گیرد، مگر آنکه یک اتفاق اجتماعی به وقوع بپیوندد، مطرح کرد: از ابتدای ورود بنده به استان البرز تا به امروز، دلجویی از خانواده های معظم شهدا متوقف نشده است و با همه خانواده های شهدای دارای دو شهید به بالا، جانبازان 70 درصد به بالا و آزادگان با پنج سال اسارت به بالا دیدار داشته ام.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در دیدارها و جلسات با خانواده های شهدا، در جریان مشکلات و دغدغه های آن ها قرار می گیریم و کمبودهای موجود در خدمت رسانی به آن ها مشخص و توسط بنیاد شهید پیگیری می شود، تاکید: فعالیت در حوزه ایثار و شهادت اهتمام بیشتری را می طلبد، حتی در تعریف ردیف های بودجه نیز باید توجه ویژه ای به این حوزه صورت گیرد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به افزایش آمار جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول سال، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر ویژه برای خدمت رسانی مطلوب به این خانواده ها و رسیدگی به مشکلات آن ها عنوان گرد: گاهی اوقات مشکلات خانواده های جامعه هدف به ویژه جانبازان با یک عنایت ویژه قابل حل است بنابراین از همه مدیران و مسئولین انتظار می رود در این زمینه تلاش ویژه ای داشته باشند.

وی اذعان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و استکبارستیزی از شهدا به ما رسیده است؛ آن ها همواره توصیه هایی برای پیشرفت دین و انقلاب داشتند که با عمل به آن ها می شد نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد. یکی از ویژگی های محمدحسین فهمیده، شهید نوجوان البرزی این بود که خوب فهمید و به موقع عمل کرد که شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت ویژه روی این گونه موارد کار کند.

امام جمعه کرج، بخشی از اقدامات لازم برای توسعه ایثار و شهادت را رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران و بخش دیگر را در نظر گرفتن امکانات بیشتر برای آن ها در سطح جامعه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت راه اندازی تورهای دیدار با خانواده های شهدا در مقطع ابتدایی افزود: اگر این اقدام به موقع انجام نشود، پس از فوت این خانواده باید خاطرات آن ها را از زبان اطرافیانشان بشنویم.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جبهه و دفاع مقدس را گنج لایزال دانستند، بیان کرد: خانواده های شهدا نیز گنج هایی هستند که باید به ابعاد فرهنگی وجود آنان نیز توجه شود. بیان خاطرات شهدا میان نماز جمعه و نماز عصر یکی از مواردی است که تا زمانی که بنده در این استان باشم، ادامه خواهد داشت.

وی خاطرات و وصایای شهدا را درس ها و الگوهایی برای حفظ، گسترش و تثبیت انقلاب و ارزش های دینی عنوان کرد و با بیان اینکه تکرار این موارد، پادزهر دشمنی دشمنان نسبت به ماست، خاطرنشان کرد: سند 2030 به منظور تغییر باورهای فکری و دینی طراحی شد که در راستای اجرای آن، هر نشانی که یادآوری کننده ایثار و شهادت باشد باید از کتاب های درسی حذف شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: این موضوع به روشنی نشان می دهد که دشمنان از تصویری که می تواند انگیزه ای را در ملت ایران ایجاد کند هراس دارند و برای حذف آن تلاش می کنند تا از این طریق به اهداف شوم خود نزدیک شوند اما ملت ایران، با بصیرت و هوشیاری، دشمن را مانند همیشه ناکام می گذارند؛ شهدا پیام آور بودند و حفظ آثار آن ها ضرورت دارد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها