دانش آموز بسیجی موفق:

دانش آموزان برای پیشرفت و ترقی حاشیه ها را کنار بگذارند

شیدا سولقانی دانش آموز بسیجی موفق و برگزیده هشتمین دوره مسابقات خوارزمی با کسب رتبه اول در بخش زبان و ادبیات فارسی گفت:دانش آموزان برای پیشرفت و ترقی حاشیه ها را کنار بگذارند.
کد خبر: ۹۴۶۵۶۶۲
|
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

شیدا سولقانی، دانش آموز بسیجی موفق و برگزیده هشتمین دوره مسابقات خوارزمی در بخش زبان و ادبیات فارسی با کسب رتبه اول کشوری به مناسبت ۱۳ آبان و روز بسیج دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار بسیج از کرج، گفت: از سال سوم دبستان که انشاء وارد درس های ما شد، همیشه انشاء من با انشاء همکلاسی هایم تفاوت داشت، معلم هایم به خانواده ام اطلاع دادند که شیدا در نویسندگی مهارت و استعداد دارد.

سولقانی ادامه داد: از پایه سوم تا هفتم به صورت روزمره در یک دفتر می نوشتم. از سال هفتم به بعد به صورت تخصصی وارد حوزه ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی شدم و سه سال پی در پی در بخش زبان و ادبیات فارسی مسابقات خوارزمی شرکت کردم تا اینکه در پایه نهم، در هشتمین دوره مسابقات خوارزمی رتبه اول بخش زبان و ادبیات فارسی را در کشور کسب کردم.

این دانش آموز بسیجی با بیان اینکه بعد از خدا، پدر و مادرم مشوق من بودند، افزود: مطالعه از جمله عادت های مرسوم در خانواده ما است. ما در خانواده ساعاتی از روز را به مطالعه اختصاص می دهیم. مادرم از همان کودکی مرا با مطالعه آشنا کرد. آن زمان ها هم که سواد خواندن نداشتم خودش برایم کتاب می خواند. همه این ها باعث شد تا علاقه نویسندگی در من ایجاد شود.

وی به همراهی مادرش اشاره کرد و گفت: مادرم نویسنده و عضو انجمن ادبی است. این استعداد مادر است که به من رسیده و در مسیر نویسندگی مادرم من را خیلی همراهی کرد. با من می نوشتند و کلاس های نویسندگی را با هم می رفتیم.

برگزیده هشتمین دوره مسابقات خوارزمی در سطح کشور تولید محتوایی که مردم با آن تشویق به تفکر بشوند را از اهداف نویسندگی اش خواند و بیان کرد: با این هدف مطالعه می کنم و می نویسم که از مطالعه چیزی یاد گرفته باشم و تفکر من با تفکر قبل از مطالعه متفاوت باشد. دوست دارم محتوایی هم که تولید می کنم مردم را تشویق به تفکر کند.

شیدا سولقانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید علاقه و استعدادهایشان را با توجه به آرمان هایشان کشف کنند، عنوان کرد: دانش آموزان باید استعدادها و علایقشان را با توجه به آرمان ها و ارزش هایشان کشف کنند تا بتوانند برای خود مسیر دستیابی به اهداف و نقشه راهی تعیین کنند. برای رسیدن به اهداف حاشیه ها و روزمره‌گی ها را کنار بگذارند و فقط به سمت پیشرفت و ترقی حرکت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولین بسیج دانش آموزی مسابقات علمی فرهنگی بیشتری نظیر مسابقات خوارزمی را در مدرسه و کنار درس برای شکوفا شدن استعدادهای نوجوانان و دانش آموزان برگزار کنند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار