تبریز- مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: مراسم گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد در ۲۶ آبان ماه امسال در سالن مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۶۶۳۱۳
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا عباسی گفت: امسال از سه هزار رزمنده پیشکسوت تجلیل شد و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت تلاش داریم در این خصوص به آمار معقولی دست پیدا کنیم همه دست اندرکاران تلاش دارند تا کارهای مربوط به دفاع مقدس و روایت آن به خوبی اتفاق بیفتد.


وی افزود: بنا داریم در مراسم ویژه آزاد سازی سوسنگرد از نظرات دوستان استفاده کنیم تا خروجی کار انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان باشد .

امیر دریادار عباسی اضافه کرد: ابعاد تحلیل دفاع مقدس در زمینه ایثار ؛ مقاومت و اطاعت پذیری از فرماندهی کل قوا و تبیین کلید واژه های آن از الویت های برنامه های ستاد است .

مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه کمیته های تخصصی ذیل این جلسات تشکیل و از نظرات بهره می گیریم  گفت: در این مراسم از فضای اجرای مراسم برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس استفاده و در همین راستا از فرماندهان تیپ نیز تجلیل می شود .

وی استفاده از هنر در مراسم های مختلف برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس را بسیار مهم برشمرد و افزود: مراسم گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد در ۲۶ آبان ماه امسال در سالن مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار می شود.

سرهنگ گل محمد زاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار استان در برگزاری با شکوه مراسم ۱۳ آبان گفت: حمایت های شهرداری تبریز در هفته دفاع مقدس بسیار ارزشمند بود که جای قدردانی دارد ، درخصوص شکست حصر سوسنگرد نیز اولین استارت حضور پاسداران تبریز در منطقه سوسنگرد بود و بیش از ۱۴۱شهید در این عملیات تقدیم انقلاب کردیم .

وی با تاکید اینکه در بحث شکست حصر سوسنگرد نقش فرماندهان لشکر عاشورا در دفاع از سوسنگرد بسیار ارزشمند است گفت: امروز بحث همگرایی جزو کارهای اصلی نیروهای انقلاب و مردم است  باید از دانش آموزان نیز دعوت شود انتظار داریم بحث تبیینی شرایط فعلی اتفاق بیفتد.

 گلمحمد زاده بیان کرد: یکی از کارهایی که باعث شد مردم همراه آشوبگران نباشند بصیرت مردم بود و این نیاز به جهاد تبیین دارد تا جامعه نیز آگاه شود  نباید بگذاریم نقش آذربایجان در شکست حصر سوسنگرد از یادها برود، یادمان شهدای سوسنگرد تا به حال تمام نشده است و باید در این زمینه اقدامات اجرایی به سرعت انجام شود تاجوانان و نوجوانان ما از این یادمان بازدید کنند.

حجت الاسلام اسکندری  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مردم آذربایجان در تمامی صحنه های انقلاب سربلند بوده و هستند گفت: باید کتابی از رشادت های شهدای عملیات آزاد سازی سوسنگرد چاپ شود و به دست جوانان و نوجوانان برسد تا نسل امروزی بدانند چه کسانی برای حفظ این آب و خاک تلاش کرده وجان عزیزشان را تقدیم کردند.

 تعدادی از اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری مراسم های گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد ارائه کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها