با راه اندازی کارگاه خیاطی و برش بیش از ۲۰ نفر از بانوان روستا به طور مستمر مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۹۴۶۶۳۲۴
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات، پایگاه مقاومت بسیج خواهران عصمت روستای آرخ کوچک از توابع بندر ترکمن استان گلستان، به همت فرمانده و بسیجیان خود توانسته است در حوزه اشتغال آفرینی موفق عمل کرده و بیش از ۲۰ نفر از بانوان روستا را مشغول به کار کند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج عصمت در گفتگو با خبرنگار بسیج مساجد و محلات گفت: ما با راه اندازی کارگاه خیاطی و برش توانستیم بیش از ۲۰ نفر از بانوان روستا را در این کارگاه مشغول به کار کنیم. این افراد به صورت مستمر مشغول به کار هستند و تولیدات ایشان مستقیما به بازار تهران جهت فروش ارسال می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: این افراد علاوه بر اشتغال در کارگاه، خود عضو فعال پایگاه مقاومت بسیج هم هستند که در امور پایگاه یاری رسان سایر بسیجیان نیز هستند. به عنوان مثال در تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان این افراد در نقش خیّر قسمتی از هزینه این کار خیر را متقبل می‌شوند.

وی درباره روستای آرخ کوچک گفت: در روستای ما دو مسجد وجود دارد که فعالیت پایگاه ما بیشتر در مسجد بلال روستاست. همچنین در این روستا حدود ۴۵۰ بانو که غالبا خانه دار هستند جامعه هدف پایگاه را تشکیل میدهند و حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ نفر از ایشان را جذب پایگاه کرده و در برنامه های ما شرکت می‌نمایند.

فرمانده پایگاه مقاومت عصمت درباره اهداف پایگاه بیان داشت: ما دو هدف را به طور جدّ در روستا دنبال می‌کنیم. یکی از این هدف ها این است که با توجه به اینکه در روستا تنها مدرسه ابتدایی دایر می‌باشد، تا سال آینده ان شاءالله مدرسه راهنمایی را در روستا راه اندازی نماییم.

همچنین هدف دیگر ما این است که ان شاءالله به کارگاه رونق بیشتری داده و آن را ارتقا دهیم که در پی آن افراد بیشتری از بانوان روستا مشغول به شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات