دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اداره کل تبلیغات اسلامی البرز:

باید با قدرت و کیفیت بالا در حوزه افزایش جمعیت کار شود

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اداره کل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه سال ها در مورد کاهش جمعیت کار شده است، گفت: نیاز است به همان میزان و کیفیت و با همان قوت در حوزه افزایش جمعیت نیز کار شود.
کد خبر: ۹۴۶۶۴۹۷
|
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، معصومه آقایی، دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، در مورد همگون نبودن پازل های موجود در حوزه افزایش جمعیت که توسط یکی از خبرنگاران مطرح شد، گفت: باید بپذیریم که در سطح کشور شاهد این موضوع هستیم.

باید با قدرت و کیفیت بالا در حوزه افزایش جمعیت کار شود

وی افزود: آسیب شناسی هایی در این زمینه انجام و راهکارهایی نیز مطرح شده اما آیا این راهکارها واقعا کافی و کامل هستند؟ خیر، قطعا ایراداتی دارند. نسبت به گذشته که هیچ قانونی در این حوزه نبود و ضمانت اجرایی نیز وجود نداشت، قانون افزایش جمعیت، قانون بسیار خوبی است اما اینکه چند درصد ضمانت اجرایی و قابلیت اجرایی شدن دارد و مسئولین استان و کشور چقدر به این قانون عمل می کنند، جای بحث دارد.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: در جلسه قرارگاه اجتماعی استانداری مطرح شد که اگر قرار است افزایش جمعیت اولویت اول این قرارگاه باشد، باید همه ساز و کارهای آن نیز به صورت دقیق و جامع اجرا شود زیرا این موضوع به عملکرد هر یک از افراد در حوزه های مختلف و میزان دغدغه مندی آن ها بستگی دارد که اگر این نگرانی و دغدغه وجود داشته باشد کارها به خوبی انجام می شود.

آقایی ارائه تسهیلات بانکی به خانواده ها را موضوعی اساسی در این زمینه دانست و مطرح کرد: این موضوع نیز به صورت جدی در حال پیگیری از سوی ستاد جوانی جمعیت است. استاندار البرز پیگیر برگزاری جلسه تخصصی در این رابطه و رؤسای بانک های استان نیز همواره در حال گزارش دادن هستند تا صفر تا صد موضوع به صورت کامل بررسی شود.

وی با بیان اینکه سال ها در مورد کاهش جمعیت کار شده و به سمت جمعیت منفی پیش رفتیم، تاکید کرد: قطعا نیاز است به همان میزان و کیفیت و با همان قوت در حوزه افزایش جمعیت نیز کار شود اما هنوز در این زمینه اتفاق خاصی نیفتاده است که سازمان تبلیغات اسلامی همه تلاش خود را به کار گرفته تا جریان سازی و گفتمان سازی در این حوزه رقم بخورد.

آقایی گفت: برنامه هایی در حوزه ادارات کل، ادارات میانی، شهرها و روستاهای استان پیش بینی شده است که برگزاری 300 همایش در سراسر استان البرز قطعا جریان خوبی را رقم خواهد زد به شرطی که دوستانی که تریبون در اختیار دارند، کاملا به این موضوع توجه داشته و در این زمینه اقناع شده باشند و به بسترسازی و جزیان سازی در این زمینه کمک کنند.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع ادامه دار خواهد بود. ما نیز توسط 100 نفر از کنشگرانی که در این طرح پرورش می یابند، این مهم را تبیین می کنیم تا این افراد، توانمند شوند و بتوانند پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشند و این جریان سازی را تداوم ببخشند تا به خروجی مثبتی دست یابیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار