خبرهای داغ:
حجت الاسلام مسعود عالی؛

زیر پرچم ولایت فقیه، مسوولان تراز آخرالزمان تربیت کنیم/ مدت کم کاری از هیچ کس پذیرفته نیست

حجت الاسلام عالی عنوان کرد: به عنوان حکومت شیعه باید زمینه سازی حضور حکومت جهانی را با تربیت مدیران جامعه فراهم کنیم و در زیر پرچم ولایت فقیه تمرین حکومت برای عصر غیبت داشته باشیم.
کد خبر: ۹۴۶۶۵۳۲
|
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب عنوان کرد: در این چهل سال فشاری که به کشور ما وارد شد آنقدر شدید بود که هر حکومتی در دنیا را ساقط می کرد. همه می دانیم که چه بلایی بر سر مردم آوردند و در همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی علیه انقلاب اسلامی اقدام کردند. ما یک جنگ جهانی را پشت سر گذاشتیم چیزی برای دفاع نداشتیم. تهرانی مقدم دو موشک از لیبی آورد و با مهندسی معکوس صنایع موشکی را پایه گذاری کرد.

وی اضافه کرد: در ابتدای جنگ با ام یک و برنو در برابر دشمن ایستادیم. بعد از فتنه ۸۸ تحریم ها چند برابر شد و جنگ روانی با سیاه‌نمایی سنگین فرهنگی اجتماعی به طور بی رحمانه علیه کشور به راه افتاد. فتنه ۸۸ هشت ماه کشور در آشوب بود. کمتر از یک هزارم جمعیت ایران در آن فتنه حضور داشتند. با فتنه بعضی از کشورها را مانند رومانی، اوکراین، گرجستان و یوگسلاوی متلاشی و ساقط کردند اما ایران همچنان ایستاده است و در فتنه اخیر یک جنگ ترکیبی تمام عیار در همه زمینه ها در دستور کار دشمن قرار گرفت.

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: جنگ نظامی را هم در گزینه آخر گذاشتند تا ملت را پای کار بیاورند. ما انتقاد داریم و این به این معنا نیست که همه چیز در کشور خوب و هیچ نقص وجود ندارد. در زمان امیرالمومنین، مدیران فاسد وجود داشتند. استاندار فارس پدر ابن زیاد توسط حضرت امیر منصوب شده بود. وقتی در مدیریت خود کوتاهی کرد توسط حضرت کنار گذاشته شد.

وی در ادامه یادآور شد: ابن عباس به خاطر اختلاس و کمیل یکی از یاران نزدیک حضرت امیر به خاطر عدم توانمندی در مدیریت برکنار شدند. در زمان امام حسن مجتبی، عبدالله ابن عباس با دریافت یک میلیون دینار از معاویه ۸ هزار نفر از لشکر ۱۲ هزار نفری امام معصوم را تحویل معاویه داد و خیانت کرد. در زمان ما هم انسان های پاک بسیارند و بعضی از مدیران نیز یا آلوده دنیا می شوند و یا در مدیریتشان خطایی است که باعث آسیب می شود. 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: در حکومت شیعه باید سرباز و مدیر برای امام زمان تربیت کنیم. همواره در مسیر رشد و پیشرفت کشور در تقابل با ابلیس قرار خواهیم داشت. شیطان و سربازانش ما را رصد می‌کنند و آنها بیشتر از ما در خصوص امام زمان مطالعه دارند. شیطان می داند با ظهور حضرت ولیعصر عمرش تمام می شود لذا تلاش می‌کند ظهور را به تعویق بیندازد. هیچ عارف و فیلسوفی به اندازه شیطان اطلاعاتش قوی نیست.

حجت الاسلام عالی اظهار کرد: آمادگی برای ظهور این است که شخص صالح دارای معرفت و شناخت از دین باشد و با امام عصر ارتباط داشته باشد، اما ارتباط فردی کافی نیست. در طول تاریخ، انسان های بزرگی مانند سید بحرالعلوم و شیخ طاووس وجود داشته اند که به صورت شخصی خدمت امام زمان(عج) رسیده اند اما با این حال هنوز برای جامعه جهانی امام عصر نیامده اند. چون آمدن حضرت آمادگی عمومی می خواهد. به عنوان حکومت شیعه باید زمینه سازی حضور حکومت جهانی را با تربیت مدیران جامعه فراهم کنیم و در زیر پرچم ولایت فقیه تمرین حکومت برای عصر غیبت داشته باشیم.

وی افزود: وقتی که شیعه آماده پذیرش امام زمان نباشد نمی توان از دیگران انتظار داشت که به استقبال حکومت وی بروند. در دوران غیبت باید تحمل انسان ها افزایش یابد زیرا زمان ظهور حاکمیت عقلانیت وجود دارد نه حکومت امیال و شهوات. پس همه ما انسان ها باید تلاش کنیم که جامعه ای در تراز حکومت آخرالزمان بسازیم و در زیر سایه ولایت فقیه، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تمرین کنیم. زمان حاکمیت امام عصر باید تحمل و بینش انسان ها افزایش یابد. زیرا تحمل عدالت و قانون آسان نیست. انسان تا زمانی که به نفعش است تمکین می کند وقتی که قانون و عدالت به ضررش باشد طغیان می‌کند که این جامعه نیازمند این است که تحمل خود را در خصوص جامعه آخرالزمانی بالا ببرد زمینه‌ساز ظهور باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: امیر المومنین(ع) به مالک اشتر فرمود؛ چرا مردم از حکومت ما رویگردان هستند. مالک گفت یاعلی! شما دم از عدالت می زنید در حالی که در ستادهای معاویه زر و سفره پهن کرده و مردم به سمت او می روند. به خاطر همین تحمل معاویه برایشان آسان‌تر از تحمل شما و عدالت شماست. مالک اشتر جمله ای را بیان می‌کند که تفسیر آن به این شکل است که اگر بذل و بخشش اموال کنید خیلی ها به سمت شما خواهند آمد و این به این معنا نیست که مالک اشتر حضرت امیر را توصیه به بذل و بخشش غیرقانونی کرده باشد. بلکه عدالت و نوع گرایش مردم را گوشزد کرده است.

استاد عالی ادامه داد: غیبت امام زمان به قدری طول خواهد کشید که جامعه شیعه تحمل حضور وی را داشته باشد. در روایات آمده است قبل از ظهور یک مرتبه حکومت ولی فقیه را با نائب امام زمان تمرین می کنند که صادق ترین و شجاع ترین فرد در زمان غیبت معصوم است. اما باید حول محور ولی فقیه، جامعه و حاکمیت تمرین کنند که مدیران و افسران خوبی برای زمینه سازی ظهور تربیت کنند. در روایات به اسم مردان طایفه سلمان مردم خراسان مردم فارس یادآوری شده‌ است. حکومت فاطمیون و آل بویه نیز در تاریخ شیعه بوده اند اما زیر پرچم ولایت فقیه حکومت نمی کردند بلکه ولایت آنها فردی بود.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ شیعه سابقه نداشته است که بعد از امام معصوم یک فرد بعنوان نایب امام ولایت اجتماعی بر جامعه داشته باشد و مردم برای وی هزینه دهند تا زمینه ساز حکومت آخرالزمان باشد و مدیران و افسران خوبی را برای حکومت موعود(عج) تربیت کند. امام زمان برای عدالت گستری در کل دنیا می آید. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه امام راحل در برقراری حکومت الهی خاطرنشان کرد: امام با عقلانیت و درایت که معنویت الهی داشت کارها را انجام می داد. یک ماموریت الهی به امام سپرده شده بود. در حکومت شیعه باید سرباز و مدیر برای امام زمان تربیت کنیم. اصل کار امام عصر با معجزه اتفاق نمی افتد که مثلاً فرشتگانی بر مسند قدرت بنشیند بلکه باید یاران باوفا و راستین تربیت کنیم. اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد، این شهدای پاک و فرزندان ما مانند رجایی و سلیمانی ساخته نمی شدند. امروز هم انسان های بزرگ هستند اما ناشناخته اند و در جای خود به دنبال خدمت به مردم و انقلاب حضرت ولیعصر هستند.

 حجت الا سلام عالی گفت: با توجه به حوادث و اتفاقات اخیر در داخل کشور باید هوشیار باشیم مردم گله دارند، خدمت آقای رئیسی بابت حضور مدیرانی که در دولت گذشته ناکارآمد بودن و هنوز در بدنه دولت فعالیت می کنند تذکر دادیم ایشان قطار انقلاب را که به سمت لیبرال و انحراف پیش می‌رفت به جایگاه خود برگردان و دشمنان در حال سنگ اندازی در مسیر توسعه اقتصادی کشور هستند مردم گله دارند و ما نیز در کنار مردم هستیم اما راه حل داخلی را بهتر می پسندیم افرادی که در پازل دشمن بازی می کنند باید مراقب باشند که دشمن برای این سرزمین نقشه های شومی در سر دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: مرحله دوم تجزیه و سوریه سازی ایران در دستور کار است که کردستان و سیستان جزء مناطقی بود که با هوشیاری مردم نقشه های آنان متوقف و با شکست مواجه شد. سومین هدف دشمنان عملیات های ایذایی اوباش با وحشی گری است که مثلاً طلبه ای را در کرج با ضربات چاقو به قتل برسانند یا خیابان ها را مسدود و به اصطلاح به نیروهای انتظامی شلیک کنند لاستیک آتش بزنند این باعث فروپاشی در کشور نمی شود اما مسیر پیشرفت را با چالش جدی در حوزه امنیت مواجه می کند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: بعد از دولت روحانی که یک دولت غربگرا که خنده های وی برای دشمنان و اخم وی برای داخل بود کشور با دولتمردان مرعوب در صحنه حضور پیدا می کرد که وزیر خارجه دولت آمریکا را یک ابرقدرت می دانست و معتقد بود که با یک دکمه می تواند ما را از بین ببرد و رئیس جمهور نیز آب خوردن را به تعامل با غرب گره زده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: حوادث اخیر در داخل کشور که توسط دشمن از سر ضعف پیگیری شد در خارج و داخل کشور با حمایت ایرانیان خارج نشین که بعضی از آنها با وطن فروشی در کنار عوامل داخلی و دولت‌های مستکبر ایستادند و به دنبال فروپاشی نظام و تجزیه ایران هستند آنها نتوانستند حضور حداکثری مردم را به میدان بیاورند. کل جمعیتی که توانستند برای گام اول به میدان بیاورند در ۴۱ روز ۸۱ هزار نفر برآورد می شود با جمعیت ۸۰ میلیونی ایران اگر محاسبه کنیم تنها یک هزارم جمعیت را توانستند به میدان بیاورند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرحله دوم نقشه عملیاتی علیه ایران روی اقوام در نقاط مختلف و کردستان بلوچستان و سیستان آذری زبان ها و خوزستان سرمایه گذاری کردند تا سوریه سازی کشور را در کنار تحریک اقوام و مذاهب فعال کنند.

حجت الاسلام عالی افزود: ما باید با تکیه بر داشته هایمان و با اعتماد به مردم و کمک مسئولین به سمت حل مسائل برویم و در این مدت کم کاری از طرف هیچکس پذیرفته نیست.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار