خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

فرهنگ بسیج را با زبان هنر به نسل های امروز و فردا منتقل کنیم

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج که در کتابخانه امام خمینی برگزار شد گفت: بهترین روش انتقال فرهنگ بسیج به نسل های کنونی و آینده زبان هنر است.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۱۱
|
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

فرهنگ بسیج را با زبان هنر به نسل های امروز و فردا منتقل کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار رستمعلی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج که در کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، ملت ایران زمینه ساز ظهور موعود(عج) گردید تا بتواند تحول اساسی بر مبنای توحید را در دنیا پایه گذاری کند. در این مسیر باید تمام تلاش ها را در جهت پیشرفت کشور و زیرساخت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به کار گرفت.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا از انقلاب ایران به نیکی یاد می کنند. اقتدار و عظمت ایران مرهون اتحاد ملت با ولایت است که تمام دوستان و دشمنان به عظمت ولایت فقیه و امامین انقلاب اذعان دارند.

فرمانده سپاه صاحب الامر عج در ادامه افزود: در عالم سیاست و میدان باید رفتار و عمل هنرمندانه داشته باشیم. بسیج، لشکر مخلص خداست. اگر نتواند در میدان گفتار و عمل، رفتار هنرمندانه داشته باشد تا جاذبه عمومی ایجاد کند دشمنان و مخالفان آنها را از صحنه خارج خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تفاوت تئاتر با سینما در این است که سینما کار هنری را بر روی پرده نمایش می دهد که در آن روح وجود ندارد اما تئاتر زنده است و دارای روح و پویایی خاصی در انتقال مطلب به مخاطب می باشد. بسیج نیز در صحنه حاضر است و می تواند با کارهای بزرگ و هنری آرمان های مدنظر خود را به مخاطب انتقال دهد و پویایی خاصی ایجاد کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه تاکید کرد: ۴۳سال از پیروزی انقلاب گذشته است. بیایید آثاری که بسیج خلق کرده لیست کنیم، در نوشتن نمایشنامه ها باید متن قوی انتخاب کنیم، رهبر انقلاب در این حوزه وارد شد و نسبت به آثار دفاع مقدس توجه خاصی دارد که برای بیدار کردن جامعه پیشقراول کار فرهنگی و هنری است.

سردار آتانی افزود: چند نوع اثر دفاع مقدس که رهبر انقلاب سفارش کردند را خواندم و در کتاب آب هرگز نمی میرد شهید سردار همدانیان که میرزا محمد سلگی به قلم احسان همدانیان منتشر شد غوغایی به پا کرده بود. یک عمل موفق از بسیج می خواهیم. قرار نیست چیزی بسازیم، بسیج از همان شب پیروزی انقلاب بوده هرچند امام بعدا بسیج را تشکیل داد اما روحیه بسیجی در بین مردم وجود داشت.

وی تصریح کرد: از سال ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ که حمله عراق به ایران شروع شد یکی از کارهای بزرگ بسیج در حفظ کیان کشور بود. عمل ماندگار بسیج را به نسل امروز منتقل کنیم تا در مواجهه با مسائل دچار ابهام و سردرگمی نشود و بداند یک نسلی از آنها روزهای سخت تر و بحران ها را پشت سرگذاشته است. وقتی بسیج وارد عرصه دفاع مقدس شد تا بالاترین سطوح فرماندهی را به عهده گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: امروز این روحیه برای مدیریت کشور باید تبدیل به الگو شود. ۷ هزار دانشمند هسته ای ایران زیر ۲۷ سال هستند که انحصار علمی دنیا را شکستند و در ایام کرونا، جنگ، سیل و زلزله نقش بی بدیل بسیج نمایان است. تمام اقدامات بسیج را با هنر بیان کنید تا ماندگار شود مانند تابلویی که تمام حوادث عصر عاشورا را روایت می کند. رزمندگان با روحیه بسیج وارد جبهه شدند و تا سطوح عالی فرماندهی پیش رفتند و هدایت، طرح ریزی و اجرای عملیات را به عهده گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها