خبرهای داغ:
در جلسه کانون متولیان اوقاف استان قزوین مطرح شد؛
حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: موقوفه را باید محلی برای گره گشایی و حل مشکلات جامعه بدانیم. زمانی در اجرای امینانه موفق هستیم که ان باور و اعتقاد واقف باور ما نیز باشد و اجرای نیت نماییم.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۸۸
|
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه کانون متولیان اوقاف استان قزوین صبح امروز به ریاست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این جلسه بیان کرد: من و شما متولیان جریانی هستیم که یک انسان از همه هستی خود گذشته تا سنت حسنه دست گیری از جامعه به ویژه محرومان را احیا کند و لذا از هر زاویه ای به ان نگاه کنیم، جریان این عمل حسنه و خداپسندانه قطعا جامعه سازی و انسان سازی است.

وی گفت: موقوفه را باید محلی برای گره گشایی و حل مشکلات جامعه بدانیم. زمانی در اجرای امینانه موفق هستیم که ان باور و اعتقاد واقف باور ما نیز باشد و اجرای نیت نماییم.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: واقف هیچگاه نگاهش نگاه ابزاری از اموال و دارایی هایش نبوده و یقین بدانید هرکسی این شأن را ندارد که در زمره واقفین باشد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین عنوان کرد: در مجاهده مال و نفس، مجاهدت نفس قابل محاسبه نیست اما مجاهده به مال قابل احصا است برای نمونه ما در استان قزوین ۸۱۴ واقف داریم که در عرصه های مختلف اموال خود را وقف کرده اند. لذا متولی زمانی امانت دار صادقی برای واقف است که همگان را به یک چشم ببیند.

وی اضافه کرد: اگر مراجعه کننده به موقوفه مراجعه کند و عمل ما خلاف ان نیات واقفی باشد، موجب نارضایتی می شود و عملکرد ما ضد وقف و واقف می شود. یکی از دلایل عمده مخالفت با وقف نوع تعامل و رفتار ما با مردم در خصوص اجرای نیت واقف است.

این مسوول تصریح کرد: عملکرد کسی که متولی موقوفه می شود نمی تواند خارج از نظام اسلامی و دینی باشد. عمل، اخلاق و رفتار متولی باید در چارچوب شرع و قانون و نظام اسلامی باشد که هم موجب ترویج و ارتقا فرهنگ وقف شود و هم موجب بالندگی نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام مجیدی در پایان عنوان کرد: لذا احساس ما این است که این کانون شکل گرفت تا یک هم افزایی و مشارکت و حرف و عمل واحدی در خدمت دهی مطلوبتر در راستای اجرای نیات واقفین به مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها