مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

شالوده تبیین، روشنگری، هدایت و مشخص کردن مرز میان حق و باطل است

باقر بیک گفت: تبیین برای ما رنگ تبلیغ ندارد؛ ماهیتش نوعی جهاد و ابراز بندگی و عبادت است؛ چون هم هدف و هم ابزاری که برای رسیدن به آن هدف مورداستفاده قرار می‌گیرد مقدس است.
کد خبر: ۹۴۶۶۹۳۲
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

شالوده تبیین، روشنگری، هدایت و مشخص کردن مرز میان حق و باطل است

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست روشنگری با موضوع "جهاد تبیین" و "اغتشاشات اخیر" با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین باقربیک، مدیرکل محترم تبلیغات اسلامی استان و با حضور سرهنگ عنایت نیا فرمانده محترم حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج) ادارات کل در سالن ولایت برای کارکنان و بسیجیان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین، منصور باقر بیک، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: آنچه منجر به رواج یک عقیده می‌گردد تبیین است و الا اگر عقیده انسان جزو برترین عقاید هم باشد، بدون تبیین باز تنها در صندوقچه قلب محبوس می‌ماند و احدی از آن مطلع نخواهد شد و بهره‌ای نخواهد برد.

وی افزود: تبیین فقط بیان کردن و اعلام کردن نیست؛ اگر جهاد تبیین را فقط محدود به بیان کردن بدانیم نه معنای جهاد را خوب فهمیده‌ایم و نه هدف تبیین را، شالوده تبیین، روشنگری، هدایت و مشخص کردن مرز میان حق و باطل است.

حجت الاسلام باقربیک در ادامه گفت: اگر بخواهیم برای تبیین، یک نسخه غربی ارائه دهیم می‌توانیم به پروپاگاندای غربی اشاره‌کنیم، غربی‌ها از طریق پروپاگاندا و تبلیغات به کنترل افکار عمومی اقدام می‌کنند و هدفی جز رسیدن به قدرت و ثروت ندارند، آن‌ها از به کار گرفتن هر ابزاری اعم از دروغ، فریب ابایی ندارند؛ شاید یکی از دلایلی که غربی‌ها در پروپاگاندا موفق‌ترند همین باشد که آن‌ها حدومرزی برای رفتارهای تبلیغی خویش ندارند اما تبیین در نگاه اسلام دارای حدومرز و ملاک و معیار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در امر تبیین ما با یک واژه مقدسی به اسم جهاد روبروییم، در حقیقت تبیین برای ما رنگ تبلیغ ندارد؛ ماهیتش نوعی جهاد و ابراز بندگی و عبادت است؛ چون هم هدف و هم ابزاری که برای رسیدن به آن هدف مورداستفاده قرار می‌گیردمقدس است در تبیین ما قصد کنترل و جهت‌دهی به افکار عمومی را نداریم، بلکه هدف از تبیین ایجاد حس مسئولیت در وجود مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار