یک کارگاه آموزشی خیاطی راه انداختیم و تا الان ۴۲ نفر کارآموز از این کارگاه آموزش دیده اند. همچنین با ایجاد ۳ کارگاه تولیدی خیاطی که با کمک ارگان های مختلف مثل سپاه و کمیته امداد راه اندازی شدند ۲۰ نفر از اهالی روستا را مشغول به کار کرده ایم.
کد خبر: ۹۴۶۷۱۰۰
|
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات، پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهید زرگران روستای کوزره از توابع قهاوند همدان از برترین پایگاه های استان همدان میباشد که در عرصه های گوناگونی پیشتاز است.

فرمانده این پایگاه در گفتگو با خبرنگار بسیج مساجد و محلات در خصوص اهمّ اقدامات این پایگاه گفت: از مهم ترین فعالیت های ما، اقداماتمان در عرصه اقتصاد مقاومتی است. ما در این عرصه ابتدا یک کارگاه آموزشی خیاطی راه انداختیم و تا الان ۴۲ نفر کارآموز از این کارگاه آموزش دیده اند. همچنین با ایجاد ۳ کارگاه تولیدی خیاطی که با کمک ارگان های مختلف مثل سپاه و کمیته امداد راه اندازی شدند ۲۰ نفر از اهالی روستا را مشغول به کار کرده ایم که ان شاءالله در ادامه بیشتر هم خواهند شد.

همچنین در عرصه اجتماعی پایگاه ما برای ترک اعتیاد معتادان محله طرح های بسیار خوبی را در ذیل طرح محله اسلامی با هم افزایی پایگاه مقاومت برادران اجرا کرده است. از جمله این اقدامات ارائه مشاوره به معتادان جهت ترک، تقبل کمک هزینه جهت اعزام به کمپ ترک اعتیاد، حمایت مالی و معیشتی از خانواده های افراد عازم به کمپ در مدت دوری از خانواده و... میباشد.

وی درباره سایر اقدامات پایگاه گفت: گروه جهادی ما بسیار فعال بوده و در هرجا که احساس نیاز بیینند حاضر شده و مصمم به خدمتگزاری اند. لازم به ذکر است که این گروه در سال ۱۴۰۰ به عنوان گروه جهادی نمونه استان همدان معرفی گردید.

همچنین در سایر اقدامات بسیجیان این پایگاه می توان به تامین کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، حمایت از خانواده های زندانیان، توزیع بسته های معیشتی در دوره های مختلف برای نیازمندان، برگزاری کلاس های مشاوره برای بانوان روستا، برگزاری نشست های روشنگری-بصیرتی و... اشاره کرد.

فرمانده پایگاه مقاومت خواهران شهید زرگران در پایان گفت: همه این اقداماتی که در بالا ذکر شد اقدامات موثر این پایگاه بودند اما به نظر بنده مهمترین اقدام ما در پایگاه، فرهنگسازی در بین مردمان روستا جهت اعتماد به بسیج میباشد. در سال های قبل استقبال چندانی از بسیج و مراسماتش نمیشد ولی امروزه به لطف خدا پایگاه بسیج در بین خانواده های روستا، به عنوان یک مکان امن و مفید برای بانوان شناخته میشود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات