اختصاص 600 میلیاد تومان جهت تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام در سفر رئیس جمهور

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام در سفر رییس جمهور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۴۶۷۱۴۷
|
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش کرمان  در نشست خبری در جمع  خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در یک نگاه بر اساس آخرین آمار مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، 6 هزار و 20 کد فعال در استان برای مدارس وجود دارد اما بعضی از این مدارس ضمیمه هستند و ما حدود  5 هزار و 800 مدرسه در حال فعالیت هستند .

رضایی گفت:  تعداد جمعیت دانش آموز ما  680 هزار دانش‌آموز در 32 منطقه و شهرستان  آموزش و پرورش در حال تحصیل هستند ک بیش از 43 هزار معلم  در قالب مدیر ، معاون ، کادر اجرایی و معلمین در کلاس‌های درس تدریس می‌کنند.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان 6 معاونت دارد ،معاونت پژوهش و برنامه ریزی، معاون آموزش متوسطه ، معاون آموزش ابتدایی ، معاون نهضت سواد آموزی ، معاونت تربیت بدنی و ادارات داخلی که کار ستادی را انجام می دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  افزود: از 14 فروردین امسال که مدارس در کشور حضوری شد تمام مدارس استان کرمان نیز فعالیت حضوری خود را آغاز کردند و از اول مهرماه سال تحصیلی جدید نیز مدارس حضوری هستند.

این مقام مسئول ادامه داد:   تمام مدارس استان در یک دوره کامل از نظر بهداشتی و مشکلات فیزیکی و آموزشی مدارس بازرسی شدند.

وی گفت:  بهره برداری تعدادی از پروژه های در دست احداث در شهر کرمان شامل آموزشگاه ۴۰ کلاسه شهید سلیمانی در شهرک شهرداری، پروژه ۴۰ کلاسه سردار شهید پورجعفری در شهرک مطهری، ۲ هنرستان در خیابان شهید سید مصطفی خمینی (شهاب) و خیابان شهید کامیاب (ابوحامد) و آموزشگاه خیابان شهید صدوقی (جاده تهران) در دست احداث است که بزودی به بهره برداری خواهند رسید و تا حد زیادی کمبود فضای آموزشی را رفع خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان از نظر فضای آموزشی در سطح کشور جایگاه خوبی ندارد و در شهر کرمان نیز سرانه آموزشی از متوسط استان کمتر است اظهار داشت: اضافه شدن  بیش از ۱۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزان اتباع مشغول به تحصیل در این استان و مهاجرت از شهرستان ها به مرکز از دلایل کمبود فضای آموزشی در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام در سفر رییس جمهور اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: در طول سه سال با بهره مندی از این اعتبارات می توان پروژه های نیمه تمام آموزشی استان کرمان را تکمیل کرد.

رضایی با بیان اینکه بعد از فروکش کردن بیماری کرونا از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ آموزش حضوری در مدارس آغاز شده است، گفت: با شروع آموزش حضوری در مدارس تیم های بازرسی بسیاری فعال شدند و پنج هزار و ۱۶۰ بازدید از مدارس استان کرمان در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در مرداد و شهریور سال جاری بازدیدهای گسترده ای از روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان کرمان انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان به نقل و انتقالات فرهنگیان در این استان اشاره کرد و افزود: طی سال تحصیلی گذشته بیش از ۶ هزار نفر از فرهنگیان این استان در فرایند نقل و انتقالات شرکت کردند که در درون استان حدود سه هزار نفر جابه جا شدند و بقیه نیز یا انصراف داده یا فاقد شرایط انتقالی بوده اند.

وی اظهار داشت: در نقل و انتقالات خارج از استان نیز ۴۸۱ نفر از استان های دیگر متقاضی ورود به استان کرمان بوده اند که با جابجایی ۲۸۶ نفر از آنها موافقت شده و ۶۲۴ نفر متقاضی خروج از کرمان بوده اند که با انتقالی ۴۰۹ نفر آنها موافقت شده و مبنای نقل و انتقالات هم سقف امتیاز همکاران بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار