خبرهای داغ:
رئیس قوه قضائیه در دیدار فعالان اقتصادی خراسان جنوبی:

امروز گوش شنوا برای نظریات نخبگان و متخصصین وجود دارد

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز گوش شنوا برای نظریات مردم، نخبگان و متخصصین در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۶۷۱۸۷
|
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در دیدار تولید کنندگان و صنعتگران خراسان جنوبی با بیان اینکه قول تلاش برای رفع مشکلات تولید کنندگان را می‌دهیم، گفت: مسائلی که مربوط به قوه قضائیه نیست نیز با مجلس و قوه مجریه درمیان خواهم گذاشت.


رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات حوزه کمبود نقدینگی در بانک‌های استان، گفت: باید بررسی صورت گیرد که چه میزان از درآمد‌های خراسان جنوبی در بانک‌های خود استان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص عدم قبول محل طرح به عنوان وثیقه بانکی توسط بانک‌های استان در دادن تسهیلات، گفت: راهکار‌های خود را به ما در این خصوص ارائه دهید؛ چراکه بانک‌ها هم دلایل خاص خود را در این موضوع دارند و باید به یک راه حل مشترک رسید.


وی با بیان اینکه اقتصاد ما بانک محور است و اگر بانک حذف شود، مسائل اقتصادی لطمه می‌خورد، گفت: باید با ارائه راهکار‌هایی اجازه ندهیم که واحد‌های تولیدی تعطیل شوند و از طرفی امنیت قضایی افرادی که تسهیلات می‌گیرند را تضمین بدهیم؛ لذا در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه دهید.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به درخواست تولیدکنندگان در مورد حذف قیمت دستوری، گفت: باید به راه حلی برسیم که واقعا سود متعارف و امکان توسعه و نوکردن تجهیزات و به مردم هم اجحاف نشود، برای صنعت فراهم شود، که این‌ها ممکن است با قیمت گذاری دستوری فراهم نمی‌شده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات زیرساختی استان از جمله آب و راه و غیره، گفت: تولید کنندگان برای تأمین زیرساخت‌هایی که مربوط به واحد تولیدی خود یا استان می‌توانند انجام دهند، را بگویند که چه کمکی می‌توانند بکنند، این راهکار‌ها را به ما ارائه دهید.

 

وی افزود: شما به عنوان دلسوزان استان، برای تقویت زیر ساخت‌های استان بگویند چه کمکی می‌توانید به دولت بکنید؛ پیشنهادات را بدهید تا در جلسات سران سه قوه هم مطرح کنیم.

 

رئیس دستگاه قضا در مورد کم کردن تصدی گری دولت در کار ها، افزود: این موضوع را چندین سال است که می‌گوییم و همه هم قبول داریم که دولت باید حمایت و نظارت کند و دخالت نکند، اما اینکه چطور می‌توان این کار را عملی کرد را می‌توانید شما تولیدکنندگان نظرات و پیشنهادات خود را بدهید.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه چنانچه نقد و پیشنهاد روشنی در مورد قوه قضائیه بشود، بسیار خوشحال‌تر می‌شوم تا تعریف‌هایی که ممکن است انسان را غره کند، گفت: نقد‌هایی که در مورد قوه قضائیه در هر بخش و موردی که است بدون لکنت و شفاف بگویید.

 

وی با بیان اینکه بخشی از ممنوع الخروجی‌ها که مربوط به قوه قضائیه است، گفت: پیشنهادات خود را در مورد ساز و کار‌های جدید، را به ما معرفی کنید که بفهمیم که این فرد برود باز می‌گردد، چراکه اگر برنگردد و بدهکار باشد ما مسئول هستیم، اما خیلی از افراد هم این طور نیستند و بر می‌گردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه فرد به کربلا و اربعین می‌خواهد برود و در مرز متوجه می‌شود که ممنوع الخروج است، این‌ها باید زودتر به فرد اعلام شود و در این زمینه هنوز ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: مسدود کردن حساب افراد قبل از حکم دادن، خیلی وقت‌ها به افراد ضرر می‌زند، راهکار‌های خود را برای به حداقل رساندن زمان مسدود بودن حساب افراد را بدهید؛ البته این راه حل یک طرفه نباشد و طرف مقابل را هم در نظر بگیرید.

 

وی با بیان این که در مورد بحث‌های حقوقی ضرورت ندارد که خود مدیر کارخانه بیاید، بلکه وکیل فرد هم می‌تواند کار‌ها را پیگیری کند، گفت: ما قائل به این کار‌ها نیستیم و اگر باشد پیگیری می‌کنیم، البته پذیرش نماینده حقوقی قابل قبول نیست و باید حتماً وکیل رسمی باشد.

 

رئیس دستگاه قضایی کشور با اشاره به اینکه بشدت دنبال این هستیم که از طریق مجلس و دولت بتوانیم مسئله کارشناسی شکایات را به سامان برسانیم، گفت: موضوع کارشناسی برای رسیدن به حقیقت است وگرنه الزامی ندارد و اگر قاضی از طریق یک کارشناس به یقین رسید نیاز به کارشناسان بعدی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه طولانی شدن داد رسی‌ها به ضرر مردم است و از نارضا یتی‌ها نسبت به قوه قضائیه طول کشیدن دادرسی هاست که علل مختلفی دارد، گفت: در قدیم خیلی از مسائل از طریق کدخدا منشی حل می‌شد و نیاز است که امروز هم در هر صنف برخی افراد که مورد قبول هستند برای حل و فصل اختلافات انتخاب شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها