خبرهای داغ:
مسوول معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در چهار بخش برگزار می شود

مسوول معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج، امسال در چهار بخش فردی، خانوادگی، گروهی و ایده پردازی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۶۷۲۲۴
|
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴

قزوین_حجت الاسلام غلامی مسوول معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: بیست و نهمین دوره مسابقات سراسرس قرآن و عترت بسیج امسال در چهار بخش فردی، خانوادگی، گروهی و ایده پردازی برگزار می شود.

 

وی گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی از شهریورماه آغاز شد و تا پایان مهرماه ادامه داشت که این مهلت تا ۲۰ آبان‌ماه تمدید شد و امروز آخرین روز ثبت نام جهت شرکت در این مسابقات است. علاقمندان جهت ثبت نام عدد ۱ را به شماره ۶۶۰۰۰۵ ارسال نمایند تا وارد مراحل و روند ثبت نام شوند. 

 

معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: تا امروز حدود ۷۰۰ نفر شامل ۶۰۰ نفر از طریق سایت و حدود ۲۰۰ نفر به صورت حوزه ای در این مسابقات ثبت نام کرده اند.

 

حجت الاسلام غلامی عنوان کرد: مسابقات از سطح حوزه مقاومت بسیج آغاز می شود سپس در مرحله ناحیه ای، استانی و کشوری ادامه دارد. مسابقات حوزه ای از هفته مبارک بسیج آغاز می شود و تا ۲۰ آذرماه ادامه دارد. در اواخر آذرماه نیز مسابقات ناحیه ای برگزار می شود و در ایام گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی مسابقات استانی و مسابقات کشوری نیز در ایام دهه مبارک فجر برگزار می شود. 

 

وی با اشاره به بخش های مسابقه افزود: در بخش فردی شامل حفظ قرآن، قرائت، ترتیل و حفظ بخش هایی از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می باشد. در بخش گروهی که سه نفره خانوادگی و یا دوستان می باشد که یک نفر حفظ سوره لقمان، یک نفر ارائه پنج دقیقه ای نامه ۵۳ نهج البلاغه و نفر سوم حفظ پنج فراز اول صحیفه سجادیه را ارایه خواهد داد.

 

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: در بخش خانوادگی، مادر خانواده قصه گویی داستان حضرت ابراهیم(ع)، پدر خانواده شرحی از پنج صفحه سوره حجرات و فرزند زیر ده سال حفظ پنج سوره پایانی قرآن کریم و فرزندان بالای ده سال حفظ فراز اول دعای ۲۴ صحیفه سجادیه را برعهده دارند.

 

غلامی در ادامه با اشاره به بخش ایده پردازی تصریح کرد: تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، ترویج انس عمومی جامعه با قران، تربیت حافظان قرآن با روش های نوین و همچنین فرهنگ سازی به همراه داشتن قرآن، عناوین بخش ایده پردازی است. ایده هایی در زمینه تبدیل شدن مسجد محله به پایگاه قرآنی موضوع مسابقه است. همچنان که سال گذشته مقام معظم رهبری در جمع کسانی که در محفل انس قرآن حضور داشتند بیان کردند: مساجد باید تبدیل به پایگاه های قرآنی شوند.

 

معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: امروز در هر ناحیه شهرستان ده واحد قرآنی در پایگاه های مقاومت بسیج داریم که رسالتشان این است که مساجد به پایگاه قرآنی تبدیل شوند. همچنین یکی از ایده ها این است که فرهنگ افراد جامعه یک قرآن جیبی همراه داشته باشند. 

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه بیان کرد: هرچه بیشتر مفاهیم قرآنی در بین نسل جوان تعمیم داده شود قطعا خانواده و جامعه کمتر دچار آسیب خواهند شد. این مسابقات در سند اعتلای بسیج دیده شده و سند اعتلای بسیج شاخص کار سپاه و بسیج است. این سند ده ساله از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و امسال سال اول اجرای این سند است که راهبرد آن تربیت هشت میلیون نیروی جوان انقلابی است که یکی از راه های این تربیت، آموزه ها و مفاهیم قرآنی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها