زنجان _ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح «نذر آب 5» تا پایان آبانماه سال جاری گفت: تاکنون ارزش ریالی خدمات ارائه شده در قالب طرح ملی «نذر آب 5» در کشور بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۹۴۶۷۲۳۷
|
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در آئین افتتاح طرح نذر آب 5 در روستای«خلیفه قشلاق» شهرستان خدابنده استان زنجان اظهار کرد: امسال برای پنجمین سال متوالی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده است.

ارائه 170 میلیارد ریال خدمت توسط هلال احمر در طرح ملی«نذر آب 5»
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: در سال‌های گذشته در چهار استان جنوبی کشور طرح «نذر آب 5» اجرا شد که با توجه به گستردگی تنش آبی و تقارن امسال با 100 سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر، این طرح در ۱۰۰ روستا در همه استان‌های کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح در استان زنجان در دو روستای «قره‌ولی و خلیفه قشلاق» شهرستان خدابنده اجرا می‌شود، ادامه داد: تاکنون آبرسانی به 83 روستای کشور در قالب طرح ملی نذر آب 5 اجرا شده است.

سلیمی افزود: در روستاهای قره‌ولی و خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده دستگاه‌های تصفیه آب با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در شبانه روز نصب شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: با استفاده از ظرفیت اهالی این روستاها 5 هزار و ۳۰۰ متر لوله کشی آب آشامیدنی تا درب منازل مسکونی در روستاهای خلیفه قشلاق در دست اجراست.

وی ارزش ریالی این خدمات در سطح کشور در قالب طرح ملی نذر آب را بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: اجرای این طرح تا پایان آبان ماه امسال ادامه دارد.

سلیمی، استفاده از ظرفیت پزشکان و پیرا پزشکان داوطلب را از دیگر خدمات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برای هموطنان دانست و تصریح کرد: از این ظرفیت‌ها در قالب کاروان های سلامت در طرح ملی نذر آب استفاده می‌شود که امروز پزشکان داوطلب خدمات درمانی و دارویی رایگان برای اهالی روستای خلیفه قشلاق و روستاهای تابعه آن ارائه دادند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات حمایتی و درمانی اشاره کرد و گفت: در طول سال در حال ارائه خدمت به هموطنان هستیم که امسال از محل اعتبارات حمایتی این سازمان بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به استان‌ها تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از فرایند مددکاری و انجام‌ مراحل اداری این کمک‌ها به صورت بلاعوض به بیماران نیازمندی که به جمعیت هلال احمر مراجعه می کنند، ارائه می‌شود.

سلیمی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند را از دیگر خدمات سازمان داوطلبان برشمرد و ادامه داد: فاز اول این‌ خدمات با یک میلیارد ریال با همکاری صندوق قرض‌الحسنه مهر ایران در حال ارائه است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: این ‌تسهیلات قرض‌الحسنه برای بیماران نیازمند با اقساط 60 ماهه و کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

وی به تعداد اعضای داوطلبان هلال احمر اشاره کرد و افزود: با توجه به راه‌اندازی سامانه جامع اعضا و داوطلبان در حال حاضر بیش از 800 هزار نفر داوطلب شناسنامه دار در سازمان جوانان و‌ داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور فعالیت دارند.

سلیمی اضافه کرد: با راه‌اندازی«اپلیکیشن هلال من» روند جذب داوطلبان و اعضا در کشور توسعه و سازماندهی می‌شود.

گفتنی است، طرح ملی نذر آب 5 در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده در استان زنجان آغاز شده و در این طرح دو دستگاه تصفیه آب با هزینه 5 میلیارد ریال در این روستاها نصب شده است که این دستگاه‌ها در شبانه روز 10 هزار لیتر آب آَشامیدنی را تصفیه می‌کند.

همچنین لوله‌کشی به طول 5 هزار و 300 متر نیز در روستای خلیفه قشلاق تا درب منازل در این روستا انجام شده است.

ارائه خدمات درمانی رایگان کاروان سلامت هلال احمر استان زنجان با حضور داوطلبانه پزشکان در بخش‌های فوق تخصص ارتوپد، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دندان‌پزشک، زنان و رایمان، 2 پزشک عمومی، کارشناسان بینایی سنجی، بهداشت محیط، بهداشت تغذیه ارائه شد.

علاوه بر ارائه این خدمات بیان شده، 500 بسته حمایتی - معیشتی شامل ۱۰ قلم، 300 بسته لوازم التحریر و 200 بسته اقلام بهداشتی شامل شامپو، مسواک، خمیر دندان و سایر اقلام مورد نیاز در میان خانوارهای کم برخوردار در روستاهای خلیفه قشلاق و قره ولی به ارزش 10 میلیارد ریال توزیع شد.

دو تیم سحر نیز در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و بازی برای کودکان و دانش آموزان ارائه دادند.

ارسال نظرات