سید حسن نصرالله:

برنده انتخابات اسرائیل برای ما اهمیتی ندارد/ همگی ظالم هستند

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید اعلام کرد: روز شهید روزی است که در آن امیر استشهادیون، مرکز نظامی اسرائیلی در صور را هدف قرار داد و آنرا منهدم کرد.
کد خبر: ۹۴۶۷۲۹۳
|
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید اعلام کرد: روز شهید روزی است که در آن امیر استشهادیون، مرکز نظامی اسرائیلی در صور را هدف قرار داد و آنرا به طور کامل منهدم کرد و بر اثر این عملیات استشهادی بیش از ۱۰۰ نظامی و افسر اسرائیلی در کمتر از یک دقیقه کشته شدند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: دشمن با این عملیات شوکه شد و رویا‌های آن برای وارد کردن لبنان به دوره اسرائیلی بر باد رفت و این عملیات اساس آزادسازی اول شد و پس از آن دشمن به فکر عقب نشینی افتاد.

نصرالله ادامه داد: این مناسبت بزرگی که حزب الله آنرا روز شهید نامگذاری کرد روزی برای همه شهداست و ما هر شهیدی در محور مقاومت از عراق گرفته تا یمن و سوریه را شهیدان خود می‌دانیم.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: در روز شهید و در چهلمین بهار این مسیر و روند متوقف نشده است. خانواده‌های بسیاری فرزندان خود را به رفتن به جبهه‌ها تشویق کرده اند و هنگامی که عزیرانشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند صبر پیشه کردند و به شهادت آن‌ها افتخار کردند. ما اهمیت و ارج این شهیدان را می‌د انیم و ارزش جانفشانی خود در جریان مبارزه و جهاد آن‌ها تا شهادت را می‌دانیم.

وی تصریح کرد: آنچه لبنان به آن رسیده به برکت خون شهیدان است. ما هنگامی که عامل قدتر واقعی را نادیده بگیریم، ضعیف خواهیم شد و هنگامی که ابزار آزادسازی و کرامت را مورد بی توجهی قرار دهیم در معرض ذلت قرار خواهیم گرفت. هنگامی که این نعمت را بدانیم، قدردان آن هستیم.

نصرالله تاکید کرد: ما مفقود الاثر‌هایی داریم و ما پیکر‌ها شهیدانمان و مفقودالاثرهایمان را رها نمی‌کنیم و به دنبال روشن کردن سرنوشت آن‌ها هستیم و من شخصاً به همراه برادران پیگیر این موضوع هستیم. برخی از خانواده‌ها همگی شهید شدند و برخی پدر و فرزند شهید شده اند. این همانی است که برای نسل‌ها میراث می‌گذاریم.

وی افزود: هنگامی که شاهد یورش به لبنان در سال ۱۹۸۲ بودیم، نسل اول از مقاومت با بصیرت عالی با وجود امکانات محدود را داشتیم. آن‌ها بصیرت بالایی داشتند و نسل دوم حماسه آفرین بودند، اما به علت کاهش سطح چالش اوضاعشان فرق می‌کرد. دشمن به نسل سوم برای هدف قرار دادن آن‌ها دلبسته است و این در جوامع عربی و اسلامی از طریق اشاعه فرهنگ غیراخلاقی که آمریکا مروج آن است، رخ می‌دهد. تا به حال هم در نبرد نسل سوم شکست خورده اند و گواه آن مسیر و شهیدان ما طی سال‌های گذشته است که بسیاری از شهیدان جوانان بودند و برای رفتن به جبهه‌ها با هم رقابت می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به درگیری جوانان فلسطینی در فلسطین اشغالی با صهیونیست‌ها افزود: این حضور جوانان دشمن را در فلسطین اشغالی در کرانه باختری و غزه و اراضی ۴۸ غافلگیر کرد آن‌ها به عجز نسل اول فلسطینی و سرگردانی نسل دوم دلبسته بودند، اما جوانانی امثال عدی التمیمی و رفقایش در عرصه ظهور کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به انتخابات اسرائیل هم گفت: برای ما تفاوتی نمی‌کند که در انتخابات اسرائیل چه کسی یپروز می‌شود و همه آن‌ها یکی از دیگری بدتر هستند و همه آن‌ها ظالم هستند. این انتخابات تبعات و تاثیرات آن در داخل رژیم صهیونیستی است، زیرا در کشمکش و درگیری در فلسطین اشغالی نمایانگر می‌شود و این زوال این رژیم را تسریع می‌کند.

وی در ادامه گفت: لبنان را خداوند و معادله قدرت یعنی ارتش، ملت و مقاومت حفظ کرده است و پس از انتخابات اسرائیل هم اوضاع برای ما فرقی نمی‌کند، زیرا قدرت ما پابرجاست.

نصرالله افزود: درباره ترسیم مرز دریایی هر آنکه به تضمین آمریکا دلبسته است به فلسطینی‌ها بپرسد که به تضمین‌های آمریکا در توافقات خود دلبستند. درباره ما نتیجه محقق شده پابرجا خواهد بود.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: اهداف همه دولت‌های آمریکا یکی است و فقط تاکتیک و شیوه فرق می‌کند. اولین طرفی که مسئول بقای رژیم صهیونیستی در منطقه ما است دولت‌های متوالی آمریکا هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار