درخشش دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی در طرح شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان

یازده نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب جایزه شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان شدند.
کد خبر: ۹۴۶۷۴۰۳
|
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، یازده نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان موفق به کسب جایزه شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان شدند.

برگزیدگان این جایزه شامل 7 دانشجوی دانشگاه یاسوج،  2 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان (مرکز تربیت معلم کوثر یاسوج) و 2 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: طرح شهید وزوایی یکی از مهمترین طرح‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان مستعد است که متقاضیان آن به مدت یک سال از حمایت مالی و توانمندسازی بهره‌مند می‌شوند.

دکتر سید حمدالله اکوانی گفت: فراخوان طرح شهید وزوایی هرساله در فاصله زمانی خرداد تا پایان تیرماه اعلام می‌شود و دانشجویان برجسته علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در آن شرکت می کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: امسال ۱۷۶ دانشجو از دانشگاه استان در سامانه سینا (sina.bmn.ir) که مختص ثبت‌نام و ارائه تقاضای بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان است، نویسی کردند.

دکتر اکوانی افزود: کارگروه‌های تخصصی بنیاد ملی نخبگان پرونده متقاضیان را بررسی کرد که خوشبختانه امسال برای اولین بار ۱۱ نفر از دانشجویان استان در مرحله اول موفق به احراز شرایط لازم شدند و امید است در ارزیابی نهایی این تعداد نیز افزایش یابد.

وی گفت: دانشجویان منتخب طی یک سال تحصیلی از حمایت‌ها و تسهیلات توانمندسازی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: دانشجویان دانشگاه‌های استان از استانداردهای لازم آموزشی و پژوهشی برخوردارند و شمار بیشتری از آنان می‌توانند در زمره مستعدان برتر قرار گیرند.

دکتر اکوانی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته به طور متوسط ۲ تا ۵ نفر از دانشجویان استان توانستند برگزیده تحصیلات شهید وزوایی شود، افزود: با اطلاع رسانی مناسب و آشنایی بیشتر دانشجویان با تسهیلات بنیاد ملی نخبگان شاهد افزایش این تعداد خواهیم بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار