رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج خبر داد؛

احداث خانه مادر و کودک در آرامستان بهشت سکینه کرج

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج از احداث خانه مادر و کودک در بهشت سکینه خبر داد و گفت: مادرانی که تمایل به حضور فرزندان خود در مراسم سوگواری ندارند، می توانند به صورت رایگان آن ها را به این مجموعه بسپرند.
کد خبر: ۹۴۶۷۴۵۱
|
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد محمودی نژاد، رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این سازمان واقع در بهشت سکینه برگزار شد، گفت: مساحت این آرامستان ۷۰ هکتار است که ۳۲ هکتار آن را فضای سبز تشکیل می دهد. آرامستان بهشت علی نیز با ۷۰۰ هکتار مساحت، دارای ۲۲۴ هکتار در حال بهره برداری و سه هکتار فضای سبز است.

احداث خانه مادر و کودک در آرامستان بهشت سکینه کرج

وی با اشاره به اینکه بهشت سکینه جزو بهترین و اولین آرامستان های کشور است که این مقدار فضای سبز را دارد، افزود: دو مجموعه استخر به منظور ذخیره سازی آب به مساحت ۳۶ هزار و ۱۰ هزار مترمکعب در این مجموعه وجود دارد که هنگام کمبود آب، از آن ها بهره برداری می شود. با توجه به مشکل کمبود آب این سازمان جهت شست و شو و آبیاری درختان، در برخی ساعات مجبور به قطع آب هستیم.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج بیان کرد: با توجه به اینکه انشعاب سد طالقان از این محدوده عبور می کند، اما هنوز موفق به اخذ انشعاب جهت رفع مشکل کم آبی این مجموعه نشده ایم و به آب قنات و باران تکیه کرده ایم، البته در این زمینه از کمک و همکاری همه مناطق شهرداری نیز استفاده می کنیم تا فضای سبز منطقه به خوبی حفظ شود.

محمودی نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در این آرامستان شاهد پدیده قبر فروشی هستید یا خیر؟ عنوان کرد: این اتفاق به هیچ عنوان در این سازمان و آرامستان های آن مشاهده نشده و نخواهد شد. فروش قبر به غیر، مکروه است و در صورت تمایل صاحب قبر، فقط بستگان درجه یک می توانند از قبر خریداری شده توسط عضو خانواده خود، استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر ارائه خدمات الکترونیک این سازمان اذعان کرد: از طریق مراجعه به سایت سازمان به نشانی https://my.karaj.ir/dead و با استفاده از گزینه جستجوی متوفی و نوشتن نام و نام خانوادگی شناسنامه ای و نام پدر وی، آدرس دقیق آرامگاه فرد فوت شده در دسترس جوینده قرار می گیرد. کد دستوری ۲۰۰۰۱۵۳۰ نیز در این زمینه قابل استفاده است.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج در ادامه این دیدار اصحاب رسانه را در زیارت مزار شهید گمنام مدفون در این آرامستان همراهی کرد و از پروژه های عمرانی همچون یکسان سازی قبور، احداث خانه مادر و کودک و باغ گیاهان قرآنی و در ادامه غسالخانه آرامستان بازدید شد و با نیروهای خدوم این مجموعه دیدار و گفت و گویی صمیمانه صورت گرفت.

محمودی نژاد در حاشیه بازدید از محل احداث مجموعه «مادر و کودک» در آرامستان بهشت سکینه، در جمع خبرنگاران گفت: مادرانی که در مراسم سوگواری متوفیان شرکت می کنند و به هر دلیل تمایل به حضور فرزند خود در مراسم ندارند، می توانند به صورت رایگان فرزندان خود را به این مجموعه و مربیان آن بسپارند و پس از اتمام مراسم آن ها را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به اینکه متراژ این مجموعه ۳۲۰ مترمربع است، گفت: ۳۰۰ مترمربع از این زمین برای احداث ساختمان اصلی مورد استفاده قرار گرفته و سوم آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد. به دلیل اینکه مجموعه آرامستان ها زیر نظر مدیریت شهری است، در صورت استقبال نیروهای مدیریت شهری جهت مربیگری مرکز مادر و کودک از پرسنل این سازمان استفاده و در غیر اینصورت نیروهای مامور به خدمت جذب می کنیم.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج در حاشیه بازدید از باغ گیاهان قرآنی (درختانی مانند زیتون، انجیر، سنجد، صدر و … که نام آن ها در قرآن ذکر شده است) نیز تشریح کرد: در آیین افتتاحیه این مجموعه که اسفند سال گذشته برگزار شد، از مادران چشم انتظار استان که فرزندان آن ها مفقودالاثر یا جاویدالاثر هستند درخواست کردیم تا روز درختکاری، نهالی را به نام فرزند خود در این فضا بکارند.

محمودی نژاد با بیان اینکه این نهال ها پلاک دار هستند و نیروهای پاکبان این مجموعه به طور مداوم آن ها را آبیاری می کنند تا به ثمر برسند، افزود: پس از جمع آوری نیمکت های بالای قبور که برای تردد مردم به خصوص جانبازان و معلولین ایجاد مشکل می کردند، صندلی هایی را تهیه کرده و ابتدای ورودی آرامستان، به هر خانواده که تمایل داشته باشند به ازای کارت شناسایی، دو صندلی تحویل می دهیم تا از آن ها استفاده کنند.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج در پایان این پروژه گردی همراه با اصحاب رسانه ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای همه، خاطرنشان کرد: مردم نوعدوست و خیر استان البرز در صورت تمایل به پرداخت نذورات و خیرات برای اموات خود می توانند به مرکز نیکوکاری «شمیم بهشت» واقع در این آرامستان مراجعه و مبلغ دلخواه خود را واریز یا پرداخت کنند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار