خبرهای داغ:
در نشست فناوران و مختران گلستانی با فرمانده سپاه نینوا؛

مخترعان و نوآوران گلستانی در مسیر مشکلات در آخرین خانه را زدند/ سپاه مسیر سیلاب مشکلات فناوران گلستان هم باز کند

مخترعان و نوآوران گلستانی در مسیر مشکلات در آخرین خانه را زدند و خواستار پیگیری مشکلات از طریق این نهاد انقلابی شدند.
کد خبر: ۹۴۶۷۵۰۷
|
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

مخترعان و نوآوران گلستانی در مسیر مشکلات در آخرین خانه را زدند/ سپاه مسیر سیلاب مشکلات فناوران گلستان هم باز کند

نشست صمیمی نخبگان و فناوران گلستانی با حضور فرمانده سپاه نینوا استان، سردار علی ملک شاهکوهی برگزار شد و در این جلسه به مشکلات و دغدغه‌های نخبگان و مخترعان استان رسیدگی شد.

در این جلسه برخی از نخبگان گلستانی که در حوزه‌های نوآوری سرآمد بودند از در‌های بسته اتاق مسئولان استان گلستان گلایه کردند و گفتند با وجود آنکه در نشست‌ها و جلسات مسئولان قول رسیدگی به مشکلات را می‌دهند اما در اتاق آن‌ها به روی ما بسته است.

برخی دیگر نیز از ارائه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استان گلستان گلایه‌مند بودند و ابراز داشتند که اعتباراتی که باید صرف حمایت از نخبگان استان شود اما در سپرده‌های بانکی باقی می‌ماند و یا آنگونه که هدفمند تزریق نمی‌شود.

از سویی دیگر برخی از شرکت‌های فناور نیز که خواهان دسترسی به آزمایشگاه پارک علم و فناوری بودند از اینکه این آزمایشگاه به بخش خصوصی اجاره داده شده و امکان دسترسی به آن را ندارند گلایمند بودند.

موضوع تأمین زیرساخت و فضای مناسب برای فعالیت‌ها از دیگر مشکلاتی بود که امروز در این جلسه به آن اشاره شد و همچنین همکاری بیشتر بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از دیگر دغدغه‌هایی این فعالان علمی و اقتصادی استان بود.

همچنین برخی از فعالان دانش بنیان از کارشکنی برخی مسئولان و سهم خواهی در اعطای تسهیلات و امکانات گلایه‌مند بودند.

سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز در این در این نشست بیان کرد: از شما فعالان عرصه علم و فناوری درخواست می‌کنیم که هیچگاه عرصه را خالی نکنید و از کارشکنی‎‌ها ناامید نشوید، سپاه باید از نخبگان استان حمایت کند و مشکلات آن‌ها برطرف شود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: یکی از مشکلات استان بحث‌های زیربنایی است و با ورود سپاه و بسیج باید این مشکلات اصلاح شود، سپاه در حال حاضر به موضوعات مختلفی که دغدغه مردم استان به شمار می‌رود مثل زهکشی، سد نرماب و ایجاد سامانه نوین آبیاری ورود پیدا کرده است.

ملک شاهکوهی خاطرنشان کرد: ما در روز‌های گذشته از یک فعال اقتصادی استان حمایت کردیم و مشکلاتی که برای آن‌ها چند سال طول کشیده بود در یک جلسه برطرف کردیم، مدیران ناکارآمد در استان این فضا را به وجود آوردند و این مدیران مجرم هستند و چرا شما نخبگان باید میدان را ترک کنید و این مدیران ناکارآمد هستند که این جایگاه را غصب کردند.

وی افزود: این افراد که حکم نفوذی‌های دشمن را دارند می‌خواهند با ناکارآمدی مردم را در تنگنا قرار دهند و در این زمینه ما به مسئولان گوش زد کردیم تا به آسانی به استعلامات آن‌ها پاسخ داده نشود.

همچنین در این جلسه فعالان عرصه اقتصادی خواستار تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ شدند و درخواست کردند که فضا‌های مناسب برای فعالیت در مجموعه سپاه در اختیار فعالان دانش بنیان قرار گیرد.

حمایت سپاه در حوزه برندینگ و معرفی کالا‌ها از دیگر خواسته‌های شرکت‌ها و فعالان دانش بنیان استان در این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار