رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

انتشار کتاب خوب مصداق جهاد تبیین است

«بایرامی» گفت: تالیف کتاب خوب مصداق جهاد تبیین است و ترویج فرهنگ کتابخوانی و پاسخ به شبهات دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای در جهاد تبیین دارد.
کد خبر: ۹۴۶۸۱۳۹
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶

به گزارش حبرگاری بسیج استان قم سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: این نمایشگاه یک نمایشگاه تخصصی با رویکرد ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کنار قبور مطهر شهدا، حرم حضرت معصومه (س) و مراجع معظم تقلید در استان قم که شهر علم و دیانت است باعث برکت نمایشگاه شده و به کیفیت معنوی و اثر گذاری آن افزوده است.

بایرامی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس، جنگ دو بعد داشت، گفت: بعد اول دفاع با تجهیزات بود و بعد دوم معنویت رزمندگان تقویت می‌شد و همین معنویت عامل پیروزی ما مقابل استکبار بود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: امروز می‌توان از همه ابزار‌ها چه سنتی و چه تکنیک‌های جدید و همچنین فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد شهادت استفاده کرد و در این نمایشگاه نیز با حضور کارشناسان این مفاهیم به نسل جوان منتقل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تالیف کتاب خوب، خود مصداقی از جهاد تبیین است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و پاسخ به شبهات و سوالات در کتب دفاع مقدس، نقش تعیین کننده‌ای در جهاد تبیین دارد و با این موضوع‌ها میتوانیم سرانه مطالعه را نیز افزایش دهیم.

بایرامی گفت: می‌توان با برگزاری برنامه‌های ترویجی کارگاهی و شاد گرایش جوانان و نوجوانان را به مطالعه آثار دفاع مقدس سوق داد.

وی با ذکر این نکته که راه طی شدهاز ابتدای انقلاب تا امروز در بخش ادبیات دفاع مقدس، مسیر خوبی بوده، ابراز داشت: ادبیات دفاع مقدس به صورت مستقل عمل می‌کند و کتاب دفاع مقدس نیز به کمک هنر‌های دیگر همچون سینما می‌شتابد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۷ هزار جلد کتاب در مورد دفاع مقدس تالیف شده است و راه باقی مانده نیز بسیار است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به دفاع مقدس تعبیر گنجینه را دارند، گفت: ما باید از این گنجینه استفاده کنیم، برخی از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا از دنیا رفته اند و این خساراتی است که نبود روایتگران به روایت دفاع مقدس و جهاد تبیین وارد می‌کند لذا باید از فرصت باقیمانده برای ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا استفاده نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار